Děkujeme za pochopení.
L86u88m56í98r 75V67i53t92h47a
U turbovrtulového motoru u letouni Il 18
90 % hybnosti vychází z vrtulového pohonu a 10 % z trysky
Zdroj: https://jantomasek.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=779789
To je úplný nesmysl. Turbíny turbovrtulových motorů pracují na zcela jiném principu než proudové motory. Turbíny turbovrtulového pohonu mají za úkol co nejvíc kinetické energie plynů, které proudí přes jejich lopatky, přeměnit na otáčivý pohyb hřídele a ten přenést na vrtuli. Rychlost plynů vystupujících z turbíny je velmi nízká. Tak nízká, že některá letadla (např. L 410) mají obrácený (protisměrný) průchod plynů motorem - sání vzadu a výfuk vpředu.
J51a62n 61T32o48m64á57š24e12k
ale vždyť mám napsáno totéž - zcela prvotní je u turbovrtulového motoru pohon vrtule (90%) - i když tento příspěvek je spíše o pohybu letadla jako celku z hlediska kinematiky - díky za poznámku - například motor pro L 410 my byl poněkud záhadou - například ve srovnání s motorem Il 18
- Počet článků 192
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1043x