Pondělí 24. ledna 2022, svátek má Milena
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 24. ledna 2022 Milena
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

S66t76a86n76i89s31l75a77v 71J79e28l49e54n 8542975236

Proč například píšete "... z výše uvedeného vyplývá, že se jedná o provozní hodnotu času, tedy vlastně formu frekvence"?

Pro kruhový diagram je přece neměnnost frekvence napájecího proudu základním předpokladem.

0/0
doporučit
6.12.2021 13:24
Foto

J76a30n 29T24o38m30á69š26e38k 3326800891529

kruhový diagram je zde uveden - jako konkrétní příklad - jinak s kruhovým diagramem jsem prakticky neměl co dočinění - ale v podstatě jinými slovy potvrzujete - co je napsáno v textu - pokud veličina - kterou zde nazývám provozní čas - ale klidně ji můžem říkat převedená frekvence (odečet frekvence na ose Y) - protože od frekvence se liší jenom přepočtem (frekvence je inverzní, převrácená hodnota provozního času - tedy času jedné otáčky) pokud tedy směřuje po ose y - má meximální hodnotu - pokud by frekvence měla nulovou hodnotu - při rozjezdu směřovala by geometricky no osu x - tak hodnota provozního času na ose Y - tedy i vlastní frekvence by byla NULA. Ten jev - navyšování frekvence bych soudil si lze představit jako obdélník , při stálé hodnotě X - tedy hodnotě časosběrného intervalu - zatímco hodnota Y (což je zde pracovně nazvaný PROVOZNÍ ČAS narůstá podle rychlosti otáček z nuly na maximum). Úhlopříčka mezi těmito časy by měla být frekvence - která by se měla postupně stáčet k ose Y. Ale reálně by spíž než o obdélník mělo jít o elipsu a hodnota FREKVENCE by se měla dát odečíst na na průsečíku s elipsou frekvence - průsečíku pomyslného obdélníku daného hodnotami časosběrného intervalu na ose Y a provozního času na ose Y.

0/0
doporučit
6.12.2021 16:59
Foto

S61t48a67n51i89s24l24a87v 75J85e32l86e42n 8962405706

Jenže v kruhovém diagramu frekvence ani čas na žádné z os není.

0/0
doporučit
6.12.2021 19:04
Foto

J91a96n 83T56o64m84á45š73e64k 3116450171709

to je pravda - jak píšu na kruhový diagram jsem jen víceméně narazil - ale je zde napětí neobvykle na ose y - a proud a výkon je neobvykle na ose x - takže ten diagram je jako by potočený o 90 stupňů - podobně jako je potočený čas na osu y zde v příspěvku - jinak jsem bádal nad vývody zde v komentářích - k některým vlastním vývodům bych měl možná jisté výhrady - nic méně za tím hlavním, tedy, že čas je rychlosti dvakrát, za tím si v zásadě stojím - možná jistá korekce ten časosběrný interval se patrně jakoby převáděl na jednotku, ve které udává rychlost - tedy sekundy, nebo hodiny - nicméně 1 x 1 = 1 to je fakt - tedy rychlost by se měla udávat v kilometrech za hodinu na druhou - další potvrzení této teorie je přepočet rychlosti z výkonu - kde čas násoben dvakrát je

0/0
doporučit
6.12.2021 23:54
Foto

S47t66a50n84i35s20l41a59v 97J63e39l83e34n 8112435966

Pokud by byla rychlost v kilometrech za hodinu na druhou, tak byste ji měl také tak počítat.

Zkusme Váš objev aplikovat v praxi na příkladu:

Za hodinu ujedete 100 km, rychlost je tedy podle Vašeho pojímání rychlsoti 100/(1 na druhou) = 100 km/h^2. Za další hodinu ujedete dalších 100 km (dohromady 200), rychlost je tedy podle Vašeho pojímání rychlosti. 200/(2 na druhou) = 50 km/h^2. Za další hodinu ujedete dalších 100 km (celkem 300), rychlost je tedy podle Vašeho pojímání rychlosti. 300/(3 na druhou) = 33 km/h^2.

Podle mne to není běžný způsob pojímání rychlosti a hodnoty jsou jiné, než běžně udávané.

---

Co se týče kruhového diagramu asynchronního motoru: Tam jsou proudy zanášeny nikoliv na ose, ale do plochy grafu.

0/0
doporučit
7.12.2021 10:41
Foto

J36a95n 32T39o54m46á35š95e43k 3876760121939

upřímně jsem si dal trochu od tématu oddych - tato námitka mě napadla - ale oprava - sekunda by měla být na druhou - nikoli kilometry

ale, že se výkon oproti veličině práce časem je fakt

jedenkrát se násobí pouze moment síly - moment otáčení - a moment otáčení má také oproti výkonu neobvyklý, zcela nelineární průběh -> což potvrzuje hypotézu, žetento moment by mohl vycházet z průběhu elipsy - či perody

(moment síly = sila x rameno síly x frekvence)

ona ta frekvence je taková podivná jednotka - na rozdíl od rychlosti - nebo výkonu je naprosto nenázorná - když si vezmete kolo se zvětšujícím se průměrem má pořád stejnou frekvenci - to je naprosto neznázornitelné

jinak rychlost bych aktuálně nazíral jako frekvence x dráha s frekvencí

0/0
doporučit
7.12.2021 12:25
Foto

S86t88a77n17i27s38l28a80v 12J17e86l97e20n 8932425536

Text, který jste napsal do příspěvku, mi nedává moc smysl.

Mohl byste jednotlivé věty, jež jste napsal, demonstrovat číselně na nějakém praktickém příkladu?

0/0
doporučit
7.12.2021 12:35
Foto

J72a39n 83T11o76m37á15š23e76k 3256100401549

korekce úvahy k rychlosti - to že by v rychlosti měla být sekunda na druhou beru zpět, aktuální pojímání rychlosti je asi následovné

rychllost je složená ze čtyř složek

1. osa y - vzdálenost

2. osa x - časoseběrný interval - 1 sec nebo 1 hod

3. přepočtová frekvence mezi startem a momentem síly (otáčení) (s Delta t1)

4. druhá přepočtová frekvence (s Delta t2) momentu síly na výkon

frekvence je v podstatě bezrozměrná jednotka s různými názvy (herce, otáčky za minutu - což je spíš než jednotka označení veličiny)

takže z hlediska diagramu xy je rychlost čtyřsložková veličina (z toho dvě složky jsou bezrozměrné)

0/0
doporučit
7.12.2021 17:41
Foto

S50t47a43n39i65s20l73a60v 76J17e71l25e26n 8342875446

Podle mne opět motáte dohromady nesouvisející věci a špatně je interpretujete jak samostatně tak ve vzájemném vztahu. Ale můžu jen Váš výklad špatně chápat. Praktický příklad, na němž byste všechny popsané vztahy využil ke konkrétnímu číselnému popisu a/nebo grafickému vyjádření reálného děje, by to asi osvětlil.

0/0
doporučit
7.12.2021 20:05
Foto

J40a43n 52T92o52m70á57š91e10k 3276580831649

dle mého názoru je dobře napsán začátek , a pak už text může působit zašmodrchaně

1. (časo)sběrný čas (ve směru osy x) - který jak známo jde pouze jedním směrem (zde značen modře)

2. čas provozní - který není směrově omezen, neboť motor, jak rovněž známo, může mít i zpětný chod

- tento provozní čas v podstatě lze pojmout jako totožný s frekvencí - rozsah od 0lové frekvence kdy osa provozního času přiléhá k ose X a stáčí se k ose Y - čímž připomíná sešlápnutí pedálu s plynem od minima po maximum (zde značen fialově)

0/0
doporučit
7.12.2021 23:56
Foto

J39a11n 37T86o36m60á69š53e68k 3546820681919

asi by se to mohlo sepsat lépe a s příklady, ale asi si dám od tématu pauzu - aktuálně mám rozdělané podklady i k jiným tématům - nic méně dík za konstruktivně kritické připomínky

0/0
doporučit
8.12.2021 0:01
Foto

S94t31a21n85i59s12l26a77v 46J81e57l47e11n 8792885506

Čas není totožný s frekvencí. Každá z těchto veličin má jiný fyzikální rozměr. Ani jedna není bezrozměrná (ve smyslu fyzikálních rozměrů)

0/0
doporučit
8.12.2021 23:17
Foto

J38a47n 60T88o95m47á16š44e37k 3896720271909

na ty přepočty se někdy zkusím zacílit - co se týče kruhového diagramu, jak jsem psal namám probádaný - ale je fakt že napětí je neobvykle pootočeno na osu výkonů tedy osu y - zatímco obvyklé (pravděpodobně časosběrné) znázorňování závislosti proud napětí je napětí na ose x

jinak elekromotory jsou řekněme dymenzovány na tři odlišné situace - napětí naprázdno - napětí při jmenovitém proudu a napětí nakrátko - což směřuje k vysvětlení proč napětí je zde v kruhovém diagramu na ose y .

0/0
doporučit
7.12.2021 12:38
Foto

S70t87a68n33i59s74l36a80v 23J66e56l66e86n 8912295786

Napětí na svorkách motoru je pro kreslení toho diagramu považováno za neměnné (tedy až na to, že se jedná o střídavé napětí). I frekvence střídavého proudu je tam stálá. Myslím si, že vůbec nechápete, co a v jakém měřítku v tom diagramu je. On totiž vůbec neodpovídá běžnému pojetí vztahu veličin, jak si jej nejslíš představujete.

Obecněji: To, že jste fyzikální popis pochopil, nejlépe zjistíte tak, že si podle něj něco reálného spočtete. Pokud zjistíte, že to nejste schopen spočítat, tak nejspíš ten popis nechápete. Pokud výsledek vyjde jinak a ve výpočtu nebude chyba, tak popis nejspíš chápete špatně.

0/0
doporučit
7.12.2021 13:31
Foto

J49a34n 80T80o13m39á17š31e78k 3956570251769

díky za poznámku - kruhový diagram jsem studoval asi 10 minut, nebo čtvrt hodiny -- ale už vůbec ho neznám z praxe, ale je to určitě zajímavá záležitost

0/0
doporučit
7.12.2021 17:44
Foto

J58a69n 38T98o86m75á92š87e23k 3506150621689

jinak malá oprava k nákresu - to co je nakresleno fialově by měla být frekvence - provozní čas je pouze hodnota frekvence zobrazená na ose Y

0/0
doporučit
6.12.2021 17:01
Foto

J24a79n 14T32o18m55á86š64e87k 3646910461869

když o tom přemýšlím - to co je nazýváno v příspěvku "provozní čas"- tedy na ose Y by vlastně měla být "perioda T" a "frekvence f" zmíněná uhlopříčka - či spíše část přímky protínající úhlopříčně elipsu - a zbývá časosběrný interval na ose Y tedy "čas t"

0/0
doporučit
6.12.2021 17:11
Foto

J80a47n 54T62o26m20á13š64e95k 3276670981269

a co se týče maximální hodnoty - zde nakopírován závěr předposldního odstavce z příspěvku "že je tento "provozní čas" orientován po ose y - jedná se maximální frekvenci - zjišťovaná veličina je tedy srovnávána s maximálními otáčkami motoru)"

0/0
doporučit
6.12.2021 17:14
Foto

V35o90k35o82u75n 28V43l24a36d26i56m86i12r 8382228709158

Asi jsem to prhlid, ale postradam moment prekvapeni.

+1/0
doporučit
5.12.2021 17:06
Foto

J46a61n 98T43o22m50á68š86e87k 3516650591829

no - to není špatný názor

0/0
doporučit
5.12.2021 18:12

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz