Děkujeme za pochopení.
J63a83n 34V61l31k
jen pro doplnění : na rozjezd vozidla není průběh momentu spalovacího motoru zrovna ideální. V mnoha vozidlech se začala používat hydrodynamická spojka a často i hydrodynamický měnič krouticího momentu.
Přenos momentu mezi pumpou a turbínou je pomocí kapaliny přes pasivní lopatkové kolo a díky tomu můžeme krouticí moment zvednout např. na trojnásobek. Uplatnění je u dieselových lokomotiv, stavebních strojů a pod. Tak lze docílit, že s motorem menšího výkonu roztáhneme obrovsky hmotnou soupravu, energii na rozjezd musíme dodat pomocí měniče krout. momentu a následně jen využíváme výkon motoru pro rozjetou soupravu při krytí běžných ztrát pojezdu.
J24a33n 93T58o12m91á81š97e42k
tak díky za upřesnění - řekl bych, že je to doplnění se značnou informační hodnotou, už přesně nevím proč - informace jsem čerpal s více zdrojů - ale přišlo mi názornější "rychlost 1" a "rychlost 2" nějak konkrétněji pojmenovat - možná proto aby se nezaměňoval úhel potočení hřídele psí při výpočtu momentu otáčení a úhel psí při výpočtu výkonu
A15n55t36o97n87í70n 62K52o85u83n98o59v91s71k54ý
Obojí.
S tím, že výkon není přímo měřitelný, je vždy vypočtený.
Výkon je zákazníky ochotně přijímaný vedlejší produkt točivého momentu.
A podstatný je průběh, nikoliv maxima.
Dva motory mohou mít shodný maximální točivý moment i výkon, ale díky rozdílnému průběhu bude jeden z nich příjemně jetelný v širokém rozsahu otáček a druhý bude dole v prostředku použitelných otáček takový dietní.
V87o57k72o19u49n 26V86l50a16d51i89m90i87r
Tom jste mne teda Antonine Kounovsky hodne prekvapil. Vy asi nebudete moc technikou polibeny. Vzorec V x A = W vam asi nic nerika.
V66o82k85o20u34n 18V67l86a45d47i20m97i49r
A co otacky pane Tomasku?
Abyste tu mel aspon jeden diskusni prispevek.
J62a71n 32T60o49m69á53š29e72k
tak dík za poznámku - na otáčky jsem se příliš nezaměřoval - ale řekl bych že otáčky motoru (ve válci motoru) poměrně úzce souvisí s "úhlovou rychlostí" - neboli "omega 1" je úhlová rychlost při rozjezdu - ze které by se měly dát odvodit příslušné otáčky - stejně z tak z úhlové rychlosti "omega 2" - kdy motor optimálně zabírá a má maximální "moment otáčení" - vlastním zdrojem pohybu vozidla je pak už standartní rychlost "vé" (nikoli úhlová) - kde se zohledňují již míry převodu (průměr r) - a to buď rychlost rotačního pohybu nápravy s kolem - nebo už zcela standartní lineární rychlost celého vozidla (takové malé shrnutí příspěvku)
- Počet článků 192
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1043x