Pondělí 24. ledna 2022, svátek má Milena
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 24. ledna 2022 Milena

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

A72l46e64š 25L93i44s20o60v42s26k89ý 9349608362202

Textově dobrý, fakt dobrý, ale já bych místo těch rádoby uměleckých malůvek raději přivítal pěkné fotky.

0/0
21.8.2021 9:18
Foto

P70a65v73e74l 90V49é55b20r 5289492702321

To já bych uvítal více věcné správnosti...

0/0
21.8.2021 12:16
Foto

J93a91n 36T30o67m30á24š17e56k 3176410651109

tak to zcela nemůžu posoudit - většinu přístrojů a součástek znám jen na základě četby - také nacházím - například při srovnávání různých podkladů na určité rozpory a protimluvy

0/0
22.8.2021 12:36
Foto

P83a70v61e80l 97V48é59b67r 5799802282261

Tak proč píšete o věcech, kterým nerozumíte?

0/0
22.8.2021 15:08
Foto

J44a18n 83T26o35m46á74š33e22k 3256680161959

když by se četli jen autoři - kteří píšou jen o tom, čemu rozumějí - třeba by se dostavil pocit nudy

0/0
22.8.2021 15:15
Foto

P31a13v45e28l 63V62é33b17r 5739162782931

No, v elektrotechnice tomu převážná většina autorů rozumí.

0/0
22.8.2021 16:41
Foto

J39a30n 11T20o63m24á21š17e13k 3336210401909

tak pod slovem umělecký lze označit cokoliv - a zde by spíš mělo jít o jakási improvizovaná schémata - tak s fotkama by to bylo asi řekněme lepší - ale zpracovat podobné schéma - zejména aby jednotlivé součásti byl zřetelné a roznatelné by bylo mnohem pracnější

0/0
22.8.2021 12:31
Foto

S30t70a66n42i87s67l12a54v 84J76e44l23e49n 8252275936

Mne by zase zajímalo, proč se v článkku tvrdí "jiným uplatněním tyristoru u některých jiných (modernějších) je i regulace výkonu jako rychlost - což se lokomotivy ESO netýká" a zároveň s tím "byla roku 1977 objednána výroba prototypů univerzálních lokomotiv na oba napájecí systémy již s moderní tyristorovou pulzní regulací."

Podle mne si tato dvě tvrzení navzájem odporují.

0/0
20.8.2021 15:13
Foto

J19a69n 11T14o32m94á25š72e22k 3576110561979

to je pravda, zde je rozpor, jsem u článku prováděl jen minimální korekci - a tento rozpor mi posléze došel - na druhou stranu v různých jiných podkladech do kterých jsem nahlédl je u regulace výkonu a rychlosti také odkazováno na různá vysvětlení - takže je možno regulaci výkonu myslím možno ponechat bez nějakého jednoznačného vysvětlení - zkusím text trochu poupravit

0/0
20.8.2021 17:14
Foto

S91t96a90n15i37s42l91a66v 73J85e47l75e48n 8542535666

Nevím z jakých zdrojů jste čerpal, ale u těchle lokomotiv je celá trakční regulace tyristorová. A to jak samostatně řízených dvojic kotev (zapojených v té dvojici seriově, obě samostatně řízené dvojice pak paralelně), tak seriově zapojených buzení všech čtyřech motorů. Bezkontaktně je dokonce řešena i reverzace. Odporové je pak jen maření brzdícího výkonu.

Koneckonců o trakčních měničích píšete i v textu o chlazení. Nač by ty měníče byly, když ne k regulaci trakce?

0/0
20.8.2021 23:37
Foto

J96a24n 97T92o23m93á63š20e35k 3676340541929

tak já jsem čerpal z rúzných zdrojů - hlavně z internetového atlasu lokomotiv, časopisu ABC, různá videa - a něco málo co jsem si o tyristorech zapamatoval z dřívějška - ze školy jsem měl zafixované tyristory jak dejme tomu šetřiče elektrické energie - teď jsem nahlédl do atlasu lokomomotiv, kde jsem nakopíroval "Ta se stala v době vzniku jednou z nejpokrokovějších lokomotiv a mohla se měřit se soudobými zahraničními výrobky. I přes použití staršího typu odporové regulace " - i když na jiných místech jsou rovněž zmínky o tyristorové regulaci - ve videiích zase byla zmiňována regulace změnou frekvence --- nakonec regulace výkonu se nestala úplně hlavním námětem blogu, ale jinak velmi díky za upřesňující informace

0/0
21.8.2021 1:15
Foto

S30t40a66n54i56s91l79a52v 17J21e82l35e36n 8442825636

U téhle lokomotivy se změna frekvence nepoužívala. Reguluje se o pulsně šířkovou modulací (PWM).

Zjednodušené schema trakčních obvodů (jen silovina, bez popisu řídících obvodů) najdete třeba zde:http://fscrzocb.sweb.cz/lokomotivy/363/schemata/363_Schema_Lo_11_202_P_Hlavni_obvody_2_A4_Barva.png

Tyristorové měniče jsou v barevných ráměčcích, trakční motory jsou označeny M01 - M04, po stranách je regulace jejich kotev, v prostředku pak jejich buzení.

Jinak v článbku je spousta dalších nesmyslů - tžeba rozdělení kabin na stejnosměrnou a střídavou, nebo zcela mimoběžný popis tyristoru, který (ten popis) zcela míjí podstatu toho, proč tyristor při regulaci šetří energii.

0/0
21.8.2021 9:11
Foto

J38a83n 50T71o16m25á42š13e63k 3846960421809

tak díky moc za nasměrování - doufám, že s k podkladům brzy dostanu - jinak na youtube je dobré video - kde jsou názorně ukázány různé součástky - teoreticky by šel takto sestavit dobrý návod

0/0
21.8.2021 10:42
Foto

P79e68t17r 46L72o53r54e80n31c 1917612727233

Proč se prosím při přejezdu ze střídavé trakce na stejnosměrnou navyšuje přítlak pantografu? A jak je vlastně takové přechodové místo v troleji pořešeno?

0/0
20.8.2021 14:08
Foto

S88t13a25n66i85s58l79a55v 96J83e83l82e85n 8142965626

Stejnosměrné napětí je nižší. Při stejném výkonu proto prochází pantografem mnohonásobně větší proud ( i přes 1000A oproti přibližně 150A u střídavé trakce). Větší přítlak zajistí lepší přenos a sníží problémy s opalováním styčkých ploch většími proudy. A tlustší stejnosměrné troleje to snesou.

+2/0
20.8.2021 14:52
Foto

P89e71t94r 46L70o37r51e74n88c 1627892387813

Díky za perfektní vysvětlení!

0/0
20.8.2021 14:54

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz