Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Textově dobrý, fakt dobrý, ale já bych místo těch rádoby uměleckých malůvek raději přivítal pěkné fotky.

0 0
možnosti

P17a70v63e96l 54V63é34b73r

21. 8. 2021 12:16

To já bych uvítal více věcné správnosti...

0 0
možnosti
Foto

Mne by zase zajímalo, proč se v článkku tvrdí "jiným uplatněním tyristoru u některých jiných (modernějších) je i regulace výkonu jako rychlost - což se lokomotivy ESO netýká" a zároveň s tím "byla roku 1977 objednána výroba prototypů univerzálních lokomotiv na oba napájecí systémy již s moderní tyristorovou pulzní regulací."

Podle mne si tato dvě tvrzení navzájem odporují.

0 0
možnosti
Foto

to je pravda, zde je rozpor, jsem u článku prováděl jen minimální korekci - a tento rozpor mi posléze došel - na druhou stranu v různých jiných podkladech do kterých jsem nahlédl je u regulace výkonu a rychlosti také odkazováno na různá vysvětlení - takže je možno regulaci výkonu myslím možno ponechat bez nějakého jednoznačného vysvětlení - zkusím text trochu poupravit

0 0
možnosti

P65e89t85r 86L86o28r60e96n72c

20. 8. 2021 14:08

Proč se prosím při přejezdu ze střídavé trakce na stejnosměrnou navyšuje přítlak pantografu? A jak je vlastně takové přechodové místo v troleji pořešeno?

0 0
možnosti
Foto

Stejnosměrné napětí je nižší. Při stejném výkonu proto prochází pantografem mnohonásobně větší proud ( i přes 1000A oproti přibližně 150A u střídavé trakce). Větší přítlak zajistí lepší přenos a sníží problémy s opalováním styčkých ploch většími proudy. A tlustší stejnosměrné troleje to snesou.

2 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS