Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Věta "... Zatímco trojfázový transformátor má cívky navinuty zvlášť - tedy spíše proti sobě - trojfázový transformátor má vstupní a výstupní cívku přes sebe ..."

nedává moc smysl.

A ani když se počet fází sníží v prvním případě na jednu, tak to nebude pravda. Jednofázové plášťové transformátory (což je naprosto převažující typ) mají jen jedno jádro a cívky obvykle "přes sebe".

Mimochodem: na to jsem upozorňoval už pod předchozím článkem, kde jsem doporučoval i v tomto jednofázovém případě přirovnat vinutí k matrjoškám.

0 0
možnosti
Foto

já vím - ale zejména z časových důvodů jsem nakopíroval předchozí text prakticky bez úprav - jen jsem přidal nový nákres - vize je tento úvod ke transformátorům přepracovat ještě jednou

0 0
možnosti
VV

Teda pane Tomasku.

Vas nasadit jako spiona do Los Alamos, tak soveti tu atomovku vyvijeji jeste dnes.;-D

1 0
možnosti
Foto

tak to je možné - řekl bych, že je to poznámka v diskusi - se kterou bych nejvíce souhlasil

0 0
možnosti
Foto

Pane autore, nikdy mi nenapadlo nějak transformátory rozdělovat. A že jsem jich za těch 70 let pár navinul a použil. ;-(

0 0
možnosti
VV

Kdysi jsem je rozdeloval na ty, ktere mohu koupit a tech moc nebylo, a pak ny ty ktere si musim navinout sam. A tech zase bylo.

1 0
možnosti
  • Počet článků 192
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1043x
Zajímám se o spoustu témat - která se trochu mění podle let a období.

Seznam rubrik