Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Místem posledního odpočinku Přemysla Otakara II. není Anežský klášter, ale katedrála sv. Víta.

Pletete si Babenberky a Bamberk.

0 0
možnosti
Foto

s těmi Babenberky to je pravda - nemám extra paměť na jména a trochu jsem odbyl něco jako korekci - s pohřebištěm si nejsem jist - ony jsou ta mauzolea minimálně tři - ještě Zbraslav - a navíc mám fotku z prospektu - která se mi nevešla do koláže - a v hrobce ve sv. Vítu jsem sice byl - ale hodně dávno - ale řekl bych, že můžete mít pravdu - pak ovšem mlžil autor prospektu

0 0
možnosti
JM

Pokud jde o korunu římského krále, ta byla nabídnuta mladému Přemyslovi hned na počátku vlády, on odmítl. Později, když byl na vrcholu moci, není žádný důkaz o tom, že by o korunu stál, byť němečtí historici dříve tvrdili, že po ní toužil.

Ale vyjednávání trvalo delší dobu, Přemysl o tom věděl a přitom válčil v Uhrách.

Evidentně tedy o korunu příliš nestál a navíc volbu osudově podcenil. Než se vzpamatoval, vedl proti němu Rudolf a jeho stoupenci tvrdou diplomatickou válku a zatlačili ho do defenzívy a izolace. Ovšem legálně mohl Rudolf zpochybnit pouze držbu Chebska, Korutan a Kraňska. Rakousy a Štýrsko držel Přemysl legálně, měl to potvrzeno předchozími římskými panovníky. Rudolfův postup zde byl účelový, takový, aby Přemysl musel odmítnout lenní hold a dostat se do konfliktu.

1 0
možnosti
Foto

jo jo - jsem četl knihu tak před 30ti lety - a zrovna tuto okolnost příliš nedohledával - ale vybavuje se mi, že volba Rudolfa krále Přemysla velmi rozčílila - a psal stížnost papeži - takže dík za čtení a informaci

0 0
možnosti
JP

J40i12ř25í 11P83l61í27v52a

25. 12. 2020 12:53

"Pruská výprava..." Myslím, že to byla výprava proti pohanskému Prusku, které bylo na pobřeží Baltského moře. Prusové nebyli Germáni, měli blíž k Litevcům.

0 0
možnosti
Foto

je to tak - "příbuzní Litevců" - sice jsem to nezmínil - ale asi není potřeba

0 0
možnosti
Foto

velmi zajímavé, karma R^

0 0
možnosti
Foto

dík za přízeň

0 0
možnosti
  • Počet článků 192
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1043x
Zajímám se o spoustu témat - která se trochu mění podle let a období.

Seznam rubrik