Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
BG

Hezké obrázky, moc se mi tam líbí a rád se tam vracím. :-)

Ale ohledně těch názvů..., já tedy mám raději originály. Tedy švýcarské Švýcarsko, americkou Ameriku. Zajímalo by mě, kdo ty hloupé názvy jako České Švýcarsko nebo Malou Ameriku vymýšlí. To má být nějaká známka světovosti? Vím, že si tam člověk může připadat jako ve Švýcarsku nebo v Americe, ale to není důvod, abychom si nemohli vymyslet vlastní názvy. České středohoří nebo Labské pískovce zní typicky česky a vyjadřuje to jedinou lokalitu na světě.

0 0
možnosti
Foto

Já myslím, že tyto názvy vznikly v období romantismu - když se začala rozvíjet turistika. Nerad bych se mýlil - ale slyšel jsem, že autorem názvu Saské Švýcarsko je snad přímo Goethe. Co se týče těchto názvů - tak zas tak příkrý bych nebyl - pro mně mají právě trochu té romantické nostalgie.

1 0
možnosti
MP

Chápu, co myslíte. Jenže název Saské Švýcarsko si vymysleli romantičtí malíři už před 2 stoletími, kdy se na všechno nešlo ještě tak vědecky :-). Oni i ty Labské pískovce jsou vpodstatě lidový název - přesná horopisná a geologická pojmenování zní jinak. Kolik lidí ví, že např. Česká Sibiř je Miličínská vrchovina ? To berte, prosím, jen jako přátelský rozhovor při nedělním obědě R^

0 0
možnosti
BG

Jasně. :-)

Ona je tady taky nějaká Sibiř? Ta, kterou znám já, je v Rusku. :-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 193
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1038x
Zajímám se o spoustu témat - která se trochu mění podle let a období.

Seznam rubrik