Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Letiště Brno, Mig 21 a elektrotechnické a radiotechnické vybavení letadel

Vojenská část Letiště Brno - vznikla jako doplněk původního travnatého civilního letiště - se kterým měla společnou dráhu - a po nástupu proudových letadel byla propojena také asi tři kilometry k novému letišti s pevným povrchem.

 

odkaz na rozcestník vojenství Jak měří letecký tachometr rychlost letounu 2, letiště Žatec a Mig 29, mechanika DPMW - Blog iDNES.cz

odkaz na rozcestník Brno Brno se staví - rozcestník na téma Brno, cihelny a stavebnictví materiály, stavebnictví a architektura - Blog iDNES.cz

obsah 

rozcestník letiště Brno a další letiště
rozcestník elektronické součástky a rozhlasové vysílání 
Vojenské letiště Brno - a proudové vojenské letouny
letadla Jakovlev Jak 23, Mig 17
nadzvuková letadla Mig 19 a další nadzvuková letadla
letecká elektronika a dílčí elektronické systémy letounu Mig 21 - hlavní téma příspěvku
koordinace při vývoji letounů Mig 21 a Tu 144, letecká pošta
rozcestník letectví a kosmonautika

 

 

 

rozcestník Letiště Brno

odkaz na katalog Letišť Mechanika A/ DAV - rychlost, zrychlení, vzlet 3, katalog letišť, An - 12 a paragliding - Blog iDNES.cz

Letiště Brno a polská LOT a Fokker F-VII/1m, Junkers 52 a letecká rádiostanice LR 10 - Blog iDNES.cza pokračování příspěvku (části Junkers 52)  - s názvem  Cesty elektrické energie 10 (se zaměřením příkon - výkon) a dodatek k vysílači pro Junkers - Blog iDNES.cz

Vojenské letiště Brno Letiště Brno, Mig 21 a elektrotechnické a radiotechnické vybavení letadel (tento příspěvek)

letecká pošta a letiště Praha Kbely (rovněž spíše okrajová zmínka o Letišti Brno) Jak se připojit k internetu 3.1 - pošta čí internet ? (síť a podsíť, PSČ), letecká pošta - Blog iDNES.cz

Letiště Brno v 70tých a 80tých letech 20. stol Mechanika DHM - hybnost, moment hybnosti, změna hybnosti a letouny Iljušin v Brně Slatině - Blog iDNES.cz

modernizované letiště Tuřany částečně v příspěvcích letecká navigace a  elektrické rozvody v letadlech Boeing 707, letiště Wien - Schwechat V rakouské pustě, Letiště Vídeň - Schwechat a letoun Boeing 707 / 737 / 777 - Blog iDNES.cz / Letouny Boeing 737 v Brně a letecký navigační systém - Blog iDNES.cz

hlavní rozcestník letectví a vojenství Jak měří letecký tachometr rychlost letounu 2, letiště Žatec a Mig 29, mechanika DPMW - Blog iDNES.cz

dále z letiště Žatec  Letiště Žatec a Mig 23 - rozcestník letectví - Blog iDNES.cz

volněji související příspěvek  V zajetí počítačů 6 "h"  telekomunikační úřad Brno - Blog iDNES.cz satelitní přenos internetu

 

ROZCESTNÍK ELEKTRONICKÉ SOUČÁSTKY a ROZHLASOVÉ VYSÍLÁNÍ

Brno - radiotelekomunikace  V zajetí počítačů 6 "h" - jak zprovoznit počítač technicky, telekomunikační úřad Brno - Blog iDNES.cz

nejprve hlavní příspěvky pro elektrospotřebiče a  rozhlasové vysílání Co se děje kolem elektřiny 1 - energie z elektrárny, druhy elekrospotřebičů, rozdíl AC/ DC - Blog iDNES.cz  současně rozcestník pro elekrospotřebiče /  Co se děje kolem elektřiny 5.6/ na rádiových vlnách 6 - AC/DC napětí, frekvence, amplituda - Blog iDNES.cz současně rozcestník pro rozhlasové vysílání

Na rádiových vlnách (prvotní rádia a zesilovače) - tento příspěvek

dioda / tranzistor / triak Co se děje kolem elektřiny2 - elektronické součástky dioda, tranzistor + pračky - Blog iDNES.cz

Na rádiových vlnách 2 (jak vlastně vzniká rozhlasové vysílání) - Blog iDNES.cz

Na rádiových vlnách 3 (rozhlasové vysílání a krystalka) - Blog iDNES.cz

Co se děje kolem elektřiny 3 - Zenerova dioda proti nadměrnému odběru, výkon a příkon - Blog iDNES.cz

Na rádiových vlnách 4 (opět krystalky) - Blog iDNES.cz

/ladění rozhlasu 1/ Na rádiových vlnách 5 (jak se nastavuje rozhlasový přijímač a ladí - tranzistorová rádia) - Blog iDNES.cz

na rádiových vlnách 5,2 Co se děje kolem elektřiny 5 - jak funguje tranzistor jako elektronická součástka - Blog iDNES.cz

na rádiových vlnách 6 Co se děje kolem elektřiny 5.6/ na rádiových vlnách 6 - AC/DC napětí, frekvence, amplituda - Blog iDNES.cz

/ladění rozhlasu 2 /Na rádiových vlnách 5 (jak se nastavuje rozhlasový přijímač a ladí - tranzistorová rádia) - Blog iDNES.cz stereofonní zesilovač se dvěma integrovanými obvody IO MDA2005

Co se děje kolem elektřiny 9 - DC a AC magnetismus - jak na mikrovlnku 5 - Blog iDNES.cz jak funguje magnetron

Letiště Brno a polská LOT a Fokker F-VII/1m, Junkers 52 a letecká rádiostanice LR 10 - Blog iDNES.cz

Letiště Brno, Mig 21 a elektrotechnické a radiotechnické vybavení letadel (tento příspěvek)

Prvním nadzvukovým letounem v Československu byl ovšem Mig 19.

Vojenské letiště Brno - a proudové vojenské letouny

 

Obě letiště se nacházejí - či nacházela  poblíž čtvrti Slatina - a někdy také jako Slatina byly označovány - i když původní se nacházelo na katastru Černovice - druhé v katastru Tuřany.

Nadzvukový stíhací letoun Mig 21 se stal legendou - jedná se o jedno z nejdéle sloužících letadel - které se již účastnilo války ve Vietnamu v šedesátých letech - a po vytvoření samostatné Armády ČR v roce 1992 se stalo po odprodeji Migů 29 jediným nadzvukovým vojenským letounem. Nadzvukové rychlost dosahoval již předchůdce MIGu 21 - letoun MIG 19, který svou koncepcí ovšem navazoval na podzvukové letouny předcházející řady.

Letadla Jakovlev Jak 23, Mig 17

U 3. stíhacího pluku v Brně složil například letoun Jakovlev Jak-23. Jednalo se o sovětský proudový stíhací letoun s jednoduchými ocasními plochami, příďovým zatahovacím podvozkem a také přímým křídlem - což není u proudových letounů příliš obvyklé.

Dále zde bylo možno se po jistou dobu  například setkat s letounem  Mig 17pf (což byl takzvaný přechodný typ).
Hangáry ve Slatině (přesněji v Černovicích), ale vzlŕtal z Tuřan.

 

MIG 17

 

V 50 tých letech již bylo možno zkonstruovat letouny které překonají rychlost zvuku. 
Pro rychlost zvuku se používá další jednotka rychlosti nazvaná "mach".
Mach je jednotkou rychlosti. Rychlost o velikosti jednoho machu odpovídá takové rychlosti, kterou se v daném prostředí šíří zvuk. Jeden mach je při teplotě 0 stupňů Celsia a na úrovni moře roven 1 193 kilometrům za hodinu, nebo také 331,46 metrům za sekundu.

Nadzvuková letadla Mig 19 a další nadzvuková letadla

Prvním sériově vyráběným nadzvukovým letounem na světě se stal letoun Mikojan-Gurevič MiG-19 (v kódu NATO „Farmer“) byl sovětský dvoumotorový, jednomístný proudový stíhací letoun druhé generace, kterým byla vyzbrojena od roku 1958 i Československá lidová armáda.

Tenká křídla navržená pro MIg 19 měla pro nadzvukový let šípovitost 55 stupňů a na každé straně měla jeden aerodynamický plůtek. Nastavení klapek bylo upraveno tak, aby poskytovalo větší vztlak ve vyšších nadmořských výškách. Netradičně byl osazen ocasní plochou ve tvaru T. Letoun byl vyráběn v SSSR. Později v Československu jako Aero S-105, kde bylo vyrobeno do roku 1961 vyrobeno 104 letadel. 

Mig 19 a Tu 144

 

Co se týče tvaru křídel - je pro proudové a zejména nadzvukové letouny typický jejich šikmý - či šípovitý tvar jako právě Mig 19. Případně tvar trojúhelníku - tzv. delta tvar jako například legendární TU 144. Je otázka zda zvuk přes křídla proudí rovnoběžně s trupem letounu - případně zda šikmá křídla proud vzduchu vychylují...

obsah 

rozcestník letiště Brno a další letiště
rozcestník elektronické součástky a rozhlasové vysílání 
Vojenské letiště Brno - a proudové vojenské letouny
letadla Jakovlev Jak 23, Mig 17
nadzvuková letadla Mig 19 a další nadzvuková letadla
letecká elektronika a dílčí elektronické systémy letounu Mig 21 - hlavní téma příspěvku
koordinace při vývoji letounů Mig 21 a Tu 144, letecká pošta
rozcestník letectví, navigace a radiotechnika

 

 

Letoun Mig 21 zejména z hlediska elekrotechnického a radiotechnického vybavení

letecká elektronika a dílčí elektronické systémy letounu Mig 21 -hlavní téma příspěvku

Mig 21 a radiotechnické vybavení

/kurzívou a tučně vlastní název - pouze tučně - název vyučovacího předmětu/

Letecká výzbroj

Systémy letecké výzbroje - elektrotechnický předmět zaměřený na znalosti principů činnosti, konstrukce, technických parametrů a účelu letecké munice, letadlových stanovišť zbraní, systémů zamíření leteckých zbraní a systémů řízení výzbroje letadel.

Letecká elektronika a dílčí elektronické systémy

Letecké elektronické systémy - elektrotechnický předmět zaměřený na znalosti principů činnosti, konstrukce, technických parametrů a účelu leteckých elektronických obvodů soudobých vojenských letadel jako jsou senzory, vysílače, přijímače a syntezátory.

 

Konstrukce elektrotechnického vybavení letadel 

Elektrické a speciální vybavení letadel – elektrotechnický předmět zaměřený na znalosti principů činnosti, konstrukce, technických parametrů a účelu takových systémů jako jsou soustavy napájení elektrickou energií, letecké přístroje a systémy automatického řízení letu.

 

Radioavionika (a jednotlivé radioavionické systémy už jako samostatný kompletní funkční celek)

Avionické systémy - elektrotechnický předmět zaměřený na znalosti principů činnosti, konstrukce, technických parametrů a účelu avionických systémů soudobých vojenských letadel jako jsou palubní radionavigační, radiokomunikační a radiolokační systémy.

 

***

Vzhledem k neustálému pokroku v polovodičové technologii je již několik let možné integrovat stále více funkcí nákladově efektivně do malých procesorů. Ve vojenském i civilním sektoru často používají také takzvané bezdrátové senzorové sítě. Síť bezdrátových senzorů se používá ke sběru dat o určité oblasti nebo určitých objektech a skládá se z velkého počtu malých uzlů senzoru. Počet uzlů může být mezi deseti a 10.000 - nebo více - se liší. Z tohoto důvodu by uzly senzorů měly být malé a levné. Každý uzel je vybaven malým procesorem, takzvaným mikrokontrolérem, jedním nebo více senzory, rádiovou komponentou a napájecím zdrojem. Jako zdroj energie lze použít baterie, solární články nebo jiné technologie, které mohou získávat energii z prostředí snímače (termočlánky, piezokrystaly, dynama). Vzhledem k tomu, že senzorové sítě by se měly skládat z velmi velkého počtu uzlů, přímá údržba nebo konfigurace člověkem již není možné. Z tohoto důvodu  je  podstatná pošáteční  konfigurace při instlování a vlastní monitorování. 

...a na závěr ještě pár pojmů

 

Rádiový průzkum
- je zaměřen na pátrání, odposlech, zaměřování a určování polohy cizích vzdušných a pozemních cílů podle jejich rádiového zdroje

Rádiotechnický průzkum
- je zaměřen na vyhledávání, identifikaci a sledování vzdušných či pozemních cíĺů jako takových

***

 

Koordinace při vývoji letounů MIG 21 a TU 144

Mig 19 a Tu 144

Tu 144 a Mikojanův analogový letoun MiG-21
Od dubna 1968 byly letové vlastnosti a proudění vzduchu dvojitých delta křídel určených pro Tu-144 testovány se dvěma MiGy-21I (také MiG-21 "Analog") odvozenými od letounů řady MiG-21S odvozených od OKB Mikojan-Gurevič. Pozdější lety sloužily také k seznámení ostatních pilotů se zvláštnostmi chování delta křídel a k nácviku výsledných postupů vzletu a přistání s neobvykle vysokými úhly náběhu. 

První MiG-21I vzlétl 18. dubna 1968 s pilotem Gudkovem ke svému prvnímu letu. [13] Zkušební lety pokračovaly až do roku 1969, i když prototyp Tu-144 (????-68001 s/n 00-1) již uskutečnil svůj první let 31. prosince 1968. "21-11" dosáhl maximální výšky 19 000 metrů a rychlosti až Mach 2,05. Oba prototypy se lišily zejména geometrií křídla, která v případě "1" odpovídala spíše čisté dvojité deltě se zakřivením náběžné hrany 78° až 55°. Druhý stroj byl vybaven křídlem blíže k půdorysu prvního prototypu ve tvaru odánu. 28. července 1970 se první letadlo zřítilo během akrobatického manévru provedeného v malé výšce bez povolení kvůli chybě v řízení, pilot Viktor Konstantinov zahynul. [14]

Druhý stroj byl dokončen až v polovině roku 1969, sloužil také k výcviku budoucích pilotů Tu-144 a později byl předán do muzea Monino, kde se dodnes nachází hned vedle Tu-144S (CCCP-77106). Vzhledem k nižšímu zatížení křídla byl MiG-21I výrazně obratnější než sériová verze MiGu-21, někteří piloti byli tak nadšeni ovládáním, že navrhli sériovou výrobu.

Prototyp Tu-144
Stavba prototypu Tu-144 začala v roce 1965 a byly postaveny tři exempláře (letuschopný prototyp s číslem šarže 00-1 a dva exempláře pouze pro statické zkoušky). 31. prosince 1968 uskutečnili piloti Edward Eljan a Michail Kozlov první let Tu-144 poblíž Moskvy s prvním prototypem (registrace letadla ????-68001). Dne 26. května 1970 se tento letoun stal prvním civilním dopravním letadlem, které dosáhlo dvojnásobné rychlosti zvuku (Mach 2).

Tu-144 má delta křídla, jejichž sklon je 78° na předním křídle a 56° na hlavním křídle, a sklopná kachní křídla pro pomalý let. Řídící plochy na křídlech přebírají funkce křidélek a výškovek jako elevony. Ve směrovce je trimovací nádrž, kterou lze v případě potřeby naplnit palivem nebo vyprázdnit za letu, aby se kompenzovalo posunutí neutrálního bodu při přechodech mezi podzvukovým a nadzvukovým letem posunutím těžiště.

 

Od roku 1969 až do ukončení programu v roce 1984 byl vyroben celkem jeden předsériový model a 15 sériových strojů, z nichž poslední stroj nebyl nikdy dokončen. Devět letadel bylo dodáno Aeroflotu, zatímco pět zbývajících letadel bylo používáno pouze pro poštovní lety. [15] Poslední kompletní exemplář byl dokončen v roce 1981, ale svůj první let uskutečnil až 4. října 1984 a později sloužil jako testovací letoun v programu Buran.

Když byl projekt TU 144 původně představen, hovořilo se o pravidelných letech mezi Moskvou a Chabarovskem, který se nachází na Dálném východě. Ani první prototyp Tu-144 (68001), ani vylepšená první sériová verze Tu-144S však neměly dolet požadovaný dolet. Letoun 144 většinu služebních letů vykonal jako poštovní a nákladní na lince Moskva - Alma Ata.
k

...a ještě 

ROZCESTNÍK LETECTVÍ A KOSMONAUTIKA

letecké měření 1 Mechanika A/ DAV (PM) - matematika slovesně, zrychlení neboli vzlet 1, katalog letišť - Blog iDNES.cz

letecké měření 2 Letecké měřící přístroje a odpovídající veličiny, letiště Žatec a Mig 29 - Blog iDNES.cz současně rozcestník vojenství 

Aero továrna na letadla / kompozity - konstrukční materiál pro letectví a kosmonautiku - Blog iDNES.cz

Letiště Holešov - vzlet letounu Z 142 a diagram XY jako statistika provozu a výkonu - Blog iDNES.cz

Junkers 52 a letecká rádiostanice LR dvojpříspěvek s  pokračováním  Cesty elektrické energie 10 (se zaměřením příkon - výkon) a dodatek k vysílači pro Junkers - Blog iDNES.cz

Messerschmitt Me 262 v Žatci - Blog iDNES.cz

Paní Simpsonová a Goethe / De Havilland DH 106 Comet - Blog iDNES.cz letectví padesátých let

Mechanika 4 - hybnost, moment hybnosti a změna hybnosti a letadla Iljušin v Brně Slatině - Blog iDNES.cz mechanika dvojitých momentů - moment hybnosti a impuls síly

Francouzský stíhač Dewotine D.510 - Blog iDNES.cz

odkazy vně

Mig 17 a generál Kúkel. (youtube.com)

kosmonautika 

matematika kosmických letů Hallův efekt, matematika kosmických letů ; autoelektrika a elektromobil - Blog iDNES.cz

matematika kosmických letů (logaritmická rovnice) A11V Eulerova konstanta, integrály, derivace, logaritmy (Co se děje kolem matematiky 11) - Blog iDNES.cz

satelitní přenos internetu V zajetí počítačů 6 "h" - jak zprovoznit počítač technicky, telekomunikační úřad Brno - Blog iDNES.cz

Letecký tachometr a rychlost proudového letounu 2, letiště Žatec a Mig 29, mechanika DPMW - Blog iDNES.cz

podrozcestník Boeing

V rakouské pustě, Letiště Vídeň - Schwechat a letoun Boeing 707 / 737 / 777 - Blog iDNES.cz

Letouny Boeing 737 v Brně a letecký navigační systém - Blog iDNES.cz

CEE 16 - DC stejnosměrný přístavní magnet / Brémy, Wilhelmshaven a Východní Frísko 1999 - Blog iDNES.cz

 

podrozcestník letecký průmysl 

Aero továrna na letadla / kompozity - konstrukční materiál pro letectví a kosmonautiku - Blog iDNES.cz

Mechanika A3/KFD - radián, frekvence, rozjezd a výkon sanitky, rozcestník Avia - Blog iDNES.cz

 

odkazy vně

kosmonautika (8) Ondřej Šamárek: Na prahu nové epochy - Gagarinův let do historie (Pátečníci Stream, 12. 4. 2021) - YouTube

 

Únos tří letadel letci RAF z Československa. Okamžitě rozjeta mstivá kampaň (msn.com)

https://www.msn.com/cs-cz/zpravy/other/legend%C3%A1rn%C3%AD-sov%C4%9Btsk%C3%A1-st%C3%ADha%C4%8Dka-d%C4%9Bsila-cel%C3%BD-z%C3%A1pad-na%C5%A1el-na-n%C3%AD-jen-jedinou-slabinu/ar-AA17I5b7?ocid=msedgdhp&pc=U531&cvid=d187e79ea6a7496f86f0b94776385074

 

elektrické rozvody v letadle V rakouské pustě, Letiště Vídeň - Schwechat a letoun Boeing 707 / 737 / 777 - Blog iDNES.cz

Autor: Jan Tomášek | neděle 31.1.2021 1:45 | karma článku: 13,24 | přečteno: 818x
  • Další články autora

Jan Tomášek

Dálniční most přes Křešické údolí 3 - kinematika stavebních strojů a stavba mostů

Příspěvek by se měl zabývat především oborem zvaný kinematika - což je poměrně důležitý předmět ve stavebnictví a strojírenství - i když na rozdíl od statiky nebo dynamiky - nepřináší výsledky v cifrách - ale spíše jenom analyzuje

13.1.2023 v 5:39 | Karma: 5,08 | Přečteno: 332x | Diskuse| Věda

Jan Tomášek

Kamna na piliny - "piliňák"

Kamna na piliny mohou být součástí stolařských dílen, nebo provozoven kde se hodně brousí, hobluje - vznikají piliny a hobliny a mohou sloužit třeba k běžnému topení.

10.12.2022 v 11:03 | Karma: 5,07 | Přečteno: 517x | Diskuse| Hobby

Jan Tomášek

Sněhový pluh KSP 411 / LPO 411 S - užitková železniční vozidla, uhlí a důlní lokomotivy

Když zasněží, a trať se stane skrze závěje nesjízdnou neznamená, že by vlaky vůbec neměly vyjet. Ve větších železničních stanicích jsou zpravidla pro tento účel k dispozici různá speciální železniční vozidla - třeba sněhové pluhy.

28.8.2022 v 5:43 | Karma: 6,96 | Přečteno: 942x | Diskuse| Věda

Jan Tomášek

Cesty energie 2E - jak platit za elektřinu QR kódem, elektřina, plyn a ekonomika, HE Most

Příspěvek by měl pojednávat především o administrativě a ekonomice - především z hlediska spotřebitele - jak se za elektřinu vlastně platí. Ekonomika by měla být pojednána rovněž z hlediska výroby a distribuce.

24.8.2022 v 21:48 | Karma: 0 | Přečteno: 562x | Diskuse| Věda

Jan Tomášek

Mechanika KFD 1 DAV - frekvence, rychlost, zrychlení / proč rychlé vozy mají velká kola

Dva obory mechaniky pohybu - kinematika a dynamika - dá se říci odlišuje právě frekvence a rychlost - tedy od zvuků periody, přes frekvenci a pootočení - dále přes rychlost úhlovou, rotační až po lineární rychlost, atlas Škoda.

20.7.2022 v 16:09 | Karma: 5,75 | Přečteno: 796x | Diskuse| Věda
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 192
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1043x
Zajímám se o spoustu témat - která se trochu mění podle let a období.

Seznam rubrik