Nádraží Brno - alternativní návrhy
V současnosti je toto internetové heslo o tento přehled ochuzeno (za zrušení externích odkazů byla zřejmě snaha udržet čistý encyklopedický styl Wikipedie a tato editace byla oznámena slovy, že jsou „ponechány pouze oficiální stránky stanice, městské stránky Europointu a stránky aktivistů, ostatní nerelevantní návrhy a pseudonávrhy jsou pryč“).
Tento internetový rozcestník mně přišel natolik zajímavý a přehledný, že jsem se rozhodl jej předložit alespoň takto – formou soukromého blogu.
Dále opět přejímám z Wikipedie... Některými skupinami a jednotlivci navrženo několik alternativních variant modernizace či úpravy současného nádraží včetně řešení celého železničního uzlu. Spektrum těchto alternativních variant sahá od rekonstrukce dosavadního nádraží a jeho odlehčení zavedením vlakotramvají až k faktické novostavbě přibližně na stejném místě. Objevil se i kompromisní návrh městské rychlodráhy s ponecháním starého nádraží jen pro spoje regionální dopravy, který byl však v říjnu 2009 odmítnut. Po tomto rozhodnutí se zase intenzivněji uvažuje o dřívější výstavbě severojižního kolejového diametru.
Přehled návrhů na řešení Brněnského železničního uzlu
- Projekt přesunu nádraží (oficiální stránky)
- Návrh občanské koalice "Nádraží v centru"
- Návrh Haralda Buschbachera se zavedením vlakotramvají
- Kompromisní návrh Josefa Veselého
- Návrh Dr.Ing. Rudolfa Nedvěda a Ing.arch. Josefa Myslivce
- Návrh Jana Tomáška se zahloubením části nádraží
Od roku 2014 se mluví hlavně o dvou proti sobě stojících návrzích – totiž „Nádraží pod Petrovem“ a „Nádraží u řeky“. Druhý návrh je totožný s projektem přesunu, proto uvádím ještě odkaz na „Nádraží pod Petrovem".
- „Nádraží pod Petrovem“: http://nadrazi-pod-petrovem.netstranky.cz/
Subjektivní hodnocení
Pozorný čtenář si mohl povšimnout, že jeden z alternativních jsem vypracoval osobně já. Svým způsobem si pořád za tímto návrhem stojím. Jako druhou nejperspektivnější možnost bych viděl vybudování dvou nádraží. Sám jsem tedy dospěl k něčemu podobnému jako zaznělo v návrhu hnutí ANO (zde si dovolím soukromou poznámku, že je to jediný průnik s tímto hnutím, který jsem našel).
Svou představu dvou brněnských nádraží bych definoval asi následovně...
- Stávající hlavní nádraží ponechané regionální dopravě.
- Současný nákladní železniční průtah, nově sloužící ovšem dálkové dopravě zaústěný do páteřní trati Brno – Břeclav co nejblíže centru, tak aby v místě spojnice těchto dvou tratí bylo možno vybudovat nové uzlové železniční nádraží – kam by souhrnně ústila veškerá brněnská železniční doprava. Regionální vlaky mezi původním a novým nádražím by měly jezdit minimálně v pětiminutových intervalech, aby byla zajištěna bezproblémová kyvadlová doprava k městskému centru.
Jan Tomášek
Dálniční most přes Křešické údolí 3 - kinematika stavebních strojů a stavba mostů
Příspěvek by se měl zabývat především oborem zvaný kinematika - což je poměrně důležitý předmět ve stavebnictví a strojírenství - i když na rozdíl od statiky nebo dynamiky - nepřináší výsledky v cifrách - ale spíše jenom analyzuje
Jan Tomášek
Kamna na piliny - "piliňák"
Kamna na piliny mohou být součástí stolařských dílen, nebo provozoven kde se hodně brousí, hobluje - vznikají piliny a hobliny a mohou sloužit třeba k běžnému topení.
Jan Tomášek
Sněhový pluh KSP 411 / LPO 411 S - užitková železniční vozidla, uhlí a důlní lokomotivy
Když zasněží, a trať se stane skrze závěje nesjízdnou neznamená, že by vlaky vůbec neměly vyjet. Ve větších železničních stanicích jsou zpravidla pro tento účel k dispozici různá speciální železniční vozidla - třeba sněhové pluhy.
Jan Tomášek
Cesty energie 2E - jak platit za elektřinu QR kódem, elektřina, plyn a ekonomika, HE Most
Příspěvek by měl pojednávat především o administrativě a ekonomice - především z hlediska spotřebitele - jak se za elektřinu vlastně platí. Ekonomika by měla být pojednána rovněž z hlediska výroby a distribuce.
Jan Tomášek
Mechanika KFD 1 DAV - frekvence, rychlost, zrychlení / proč rychlé vozy mají velká kola
Dva obory mechaniky pohybu - kinematika a dynamika - dá se říci odlišuje právě frekvence a rychlost - tedy od zvuků periody, přes frekvenci a pootočení - dále přes rychlost úhlovou, rotační až po lineární rychlost, atlas Škoda.
Další články autora |
Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie
Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...
Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka
Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...
Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další
Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...
Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů
Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...
Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné
Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...
Ani vás nepustí do haly. Podvodů při prodeji lístků na MS v hokeji přibývá
Organizátoři i policie varují: Kupovat vstupenky na mistrovství světa v hokeji od někoho jiného než...
Katar plánuje vyhoštění lídrů Hamásu, ale není kam. Jordánsko je zpět nechce
Premium Katar je místo, kde si lídři teroristické organizace Hamás léta užívali pětihvězdičkového luxusu....
Za bydlení politiků platíme tisíce, vládní byty a vily mnozí z nich nevyužívají
Premium Stát jen za tento rok zaplatí za bydlení v Praze mimopražského ministra školství Mikuláše Beka...
Izrael zavřel hraniční přechod do Pásma Gazy. Humanitární pomoc tam končí
Izraelská armáda v neděli oznámila, že po ostřelování uzavírá hraniční přechod Kerem Šalom, určený...
Nabízíme pronájem bytové jednotky 2+1+ zasklená lodžie, v ulici Jirkovská, Chomutov
Jirkovská, Chomutov
10 500 Kč/měsíc
- Počet článků 192
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1043x