Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Zahrady Prémonstránského kláštera - zápisky z Vojenské nemocnice - Čarovná rybí kostička

Chodba neustále zatáčela, klesala nebo stoupala ve světle zářivek, rozmístěných na stropě v pravidelných odstupech.

 

Zábrdovice fara

 

ZÁPISKY Z NEMOCNIČNÍ CHODBY

Dvě bílé stěny, které ubíhaly k pomyslnému horizontu. Na podlaze se matně lesklo linoleum neurčité, spíše světlé barvy. Právě takové chodby jsou v nemocnicích. Jenže tato se něčím dost výrazně lišila: neměla konce...

***
Vyšel jsem z ordinace. Doktor byl viditelně radostný, přikývl jsem. Doporučoval nástup hned druhý den, ale já mám ještě nějaké směny a můžu až tak příští týden.

***
Byli jsme u jezírka. Přiletěl tam kačer a tak se radoval, že jsem byl u vytržení. Žádná deprese, žádná úzkost, jen radost ze života.

***
Doktor potvrdil, stav se nelepší. Teprve po třech měsících léčby by nasadili něco jiného. Prý to budou příští týden řešit. Léků prý beru vysokou dávku.

***
Tradičně jsme se prošli k jezírku. Kolem šla paní, co každý den chodila za nějakou Marienkou.

***
Vrátila se z vycházky do města poněkud nesvá. Prý zase měla pocit sledování. Bude si raději skládat pucle aby na to nemusela myslet.

***
Měl  jsem mít úplně strašný tik - neustálé jakoby srkání. Bylo to strašné. Opět tradiční procházka k jezírku.

***
Volal jsem hned v sedm, že je mi zase moc špatně.

***
Zeptal jsem se, jaký to má všechno smysl. Prý to žádný smysl nemá. Ale jednou možná bude líp.

na dané téma byl vytvořen ještě jeden text "Čtvrtá strana trojúhelníku" a zde je jeho překlad do ruštiny

????????? - Gogin (?????) / ?????.?? (stihi.ru)

navazuje

Čarovná rybí kostička - Blog iDNES.cz

Další příspěvek z nemocničního prostředí, který velmi volně navazuje na „Zápisky z nemocniční chodby“.

 

Čarovná rybí kostička

 

I.

Svítá, zvolna přibývá dne...

Za chvíli se objeví sestry, tyto zvěstovatelky nového dne a se svým zpytavým pohledem mě vyženou mě do sprch. Časem jsem si zvykl a dokonce jsem začal být zvědavý, která to bude. Ale ranní sprška skončí a den se opět začne vléct.

Snídaně, oběd, večeře...

I vyčkávat se musí umět. Možná se nad zataženou oblohou protrhnou mraky a přece jen vykoukne ještě nesmělé, už skoro jarní slunce. Zaslechl jsem třeba stesky na počasí i v publiku u televize.

Ne, už ani reklamy mě nevadí, stejně se ztlumí zvuk.

Sedět, držet krok a moc nepřemýšlet. Třeba ve výtvarné dílně se mi jednou docela zadařilo. Nakreslil jsem rychle obrázek mostu a příslušná terapeutka nezaváhala a hned ho pověsila na nástěnku. Nebo – z jiného soudku – zase kolega z šicí dílny. Řekl, že si celou dobu luštil křížovky. No problem.

Když jsme nakousli výtvarku, tak jednou jsem si kreslil i s psycholožkou. Ještě mladá a taková pěkně okatá. Zřejmě usoudila, že se semnou slovně moc nedomluví, a proto radši budem kreslit. Já černou, ona zelenou tuší. Musím uznat, že mě překreslila. Její kresba listoví byla ladnější a jemnější než moje truhla. Tu jsem k její nelibosti roztrhal.

Dnešek je dnem vizity. Ten doktor se možná minul povoláním, klidně mohl být hercem. Vypadal skoro jako kluk s těmi dlouhými vlasy. Dneska to vezmu z opačné strany – pronesl rozverně a sedl si na sousedovu postel. Vaše potíže, jsou psychosomatické! Tak já vám to zopakuji ještě jednou. Vaše potíže, jsou psychosomatické! Vaše potíže, jsou psychosomatické!

Pak přešel ke mně. Ano - už je to pryč!.

II.

Ještě, že ženy mají lepší vyřídilku, a občas se sejde pár nás bývalých spolužáků ze základky.

Něco se sečte, něco odečte. Já vím, zase jsem nevyřídil jistý vzkaz.

Je to jako v té pohádce o rybí kostičce. Její kouzelná moc může zasáhnout pouze jednou a v pravý čas.

III.

Hlásili změnu na letní čas a přitom bylo už týden po. Zřejmě šlo o vysílání ze záznamu, ale záminka pro otázku by tu byla.

 

Autor: Jan Tomášek | úterý 20.12.2016 2:39 | karma článku: 6,94 | přečteno: 212x
  • Další články autora

Jan Tomášek

Dálniční most přes Křešické údolí 3 - kinematika stavebních strojů a stavba mostů

Příspěvek by se měl zabývat především oborem zvaný kinematika - což je poměrně důležitý předmět ve stavebnictví a strojírenství - i když na rozdíl od statiky nebo dynamiky - nepřináší výsledky v cifrách - ale spíše jenom analyzuje

13.1.2023 v 5:39 | Karma: 5,08 | Přečteno: 333x | Diskuse| Věda

Jan Tomášek

Kamna na piliny - "piliňák"

Kamna na piliny mohou být součástí stolařských dílen, nebo provozoven kde se hodně brousí, hobluje - vznikají piliny a hobliny a mohou sloužit třeba k běžnému topení.

10.12.2022 v 11:03 | Karma: 5,07 | Přečteno: 521x | Diskuse| Hobby

Jan Tomášek

Sněhový pluh KSP 411 / LPO 411 S - užitková železniční vozidla, uhlí a důlní lokomotivy

Když zasněží, a trať se stane skrze závěje nesjízdnou neznamená, že by vlaky vůbec neměly vyjet. Ve větších železničních stanicích jsou zpravidla pro tento účel k dispozici různá speciální železniční vozidla - třeba sněhové pluhy.

28.8.2022 v 5:43 | Karma: 6,96 | Přečteno: 949x | Diskuse| Věda

Jan Tomášek

Cesty energie 2E - jak platit za elektřinu QR kódem, elektřina, plyn a ekonomika, HE Most

Příspěvek by měl pojednávat především o administrativě a ekonomice - především z hlediska spotřebitele - jak se za elektřinu vlastně platí. Ekonomika by měla být pojednána rovněž z hlediska výroby a distribuce.

24.8.2022 v 21:48 | Karma: 0 | Přečteno: 563x | Diskuse| Věda

Jan Tomášek

Mechanika KFD 1 DAV - frekvence, rychlost, zrychlení / proč rychlé vozy mají velká kola

Dva obory mechaniky pohybu - kinematika a dynamika - dá se říci odlišuje právě frekvence a rychlost - tedy od zvuků periody, přes frekvenci a pootočení - dále přes rychlost úhlovou, rotační až po lineární rychlost, atlas Škoda.

20.7.2022 v 16:09 | Karma: 5,75 | Přečteno: 815x | Diskuse| Věda
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Naši dinosauři umí čůrat ve stoje, páření se ale vyhýbáme, říká zakladatel parku

5. května 2024  8:56

V „dinosauřích“ zábavních parcích sítě DinoPark najdou návštěvníci věrně zachycená prehistorická...

Děti si hrály na střeše haly u Stuttgartu, čtyři se ze sedmi metrů zřítily

5. května 2024  8:22

Čtyři děti se v sobotu večer v Remshaldenu nedaleko Stuttgartu na jihozápadě Německa propadly...

V noci na pondělí lze pozorovat meteorický roj eta Akvaridy. Budou ideální podmínky

5. května 2024  7:17

Lidé budou moci na obloze pozorovat meteorický roj eta Akvaridy, který svého maxima dosáhne v noci...

Australská policie zastřelila mladíka, který pobodal muže. Zřejmě se radikalizoval

5. května 2024  7:10

Australská policie v zastřelila 16letého chlapce, který pobodal muže v Perthu, hlavním městě...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 192
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1043x
Zajímám se o spoustu témat - která se trochu mění podle let a období.

Seznam rubrik