Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dvousystémové elektrické lokomotivy ESO a dvousystémová jednotka Škoda 440, druhy trakcí

opět na téma železnice a elektrické lokomotivy - tentokrát dvou systémové elektrické lokomotivy ESO - - kromě možnosti změny elektrické trakce na lokomotivách přibyla novinka pro zefektivnění využití elektřiny - tyristory

železniční rozcestník 

železniční rozcestník 1 normální a široký rozchod Přestupy mezi dálkovou a městskou dopravou - jízdní řády a dopravní architektura - Blog iDNES.cz

železniční rozcestník 2 Úzkokolejkou do České Kanady, likérka Mariazell a Vídeň - rozcestník Rakousko a dráhy - Blog iDNES.cz - úzký rozchod 

železniční rozcestník 3 užitková vozidla Sněhový pluh KSP 411 / LPO 411 S - a hornictví uhlí, uranu a energetika - trojpříspěvek - Blog iDNES.cz

horské dráhy Horské a lanové dráhy v Čechách a blízkém zahraničí - mechanika KFD - Blog iDNES.cz

výtahy Cesty elektrické energie 4 - místní rozvody elektrické energie, výtahy, Vlněna Svitávka - Blog iDNES.cz

 

rozcestník lokomotivy podle druhu pohonu

nezávislá trakce - animální trakce 

Éra koněspřežných železnic neskončila, jak ostatně ukázala již Linecko - Budějovická dráha se zahájením prvních parostrojních železnic. Své ekonomické opodstatnění prokazovaly koněspřežky i v 50tých a 60tých letech 19. století - nikoliv jako dálkové přepravní spojnice, ale jako závodní dráhy a vlečky.

https://at.tumblr.com/archivace/ostravsko-v%C3%ADtkovick%C3%A1-kon%C4%9Bsp%C5%99e%C5%BEka-%C3%A9ra/iplhj14b1na1

doprava uhlí do koksáren konězpřežkou v Anglii Dvousystémové elektrické lokomotivy ESO a dvousystémová jednotka Škoda 440, druhy trakcí - Blog iDNES.cz

nezávislá trakce - parní trakce 

Parní stroj - od čerpání vody ze zatopených dolů po parní lokomotivy a lokomotiva 312.4 - Blog iDNES.cz

 

Paříž východu -  rumunská parní rychlíková lokomotiva řady 142

Hnědouhelné elektrárny a další průmysl v Porýní - Rhainmetall Düseldorf - Blog iDNES.cz

Střípky z železniční dopravy v Rumunsku, parní rychlíková lokomotiva řady 142 - Blog iDNES.cz

Železniční doprava Království SHS a Jugoslávie a parní lokomotiva řady 20 - Blog iDNES.cz

nezávislá trakce - motorová trakce ( dieselmechanická trakce,dieselhydraulická trakce, dieselelektrická trakce)
dieselelektrická lokomotiva řady 735 (do roku 1988: T 466.0) rekonstruovaná na 714 Posázavský Pacifik a lokomotiva 714 - Blog iDNES.cz

motorový vůz M152 B1O a přípojný vůz BaAFX 010 pro lokální tratě, motorový vůz 842 (diesel, hydromechanický pohon)  a motorový vůz 843 (dieselelektrický) Elektřina na železnici 2 - stanice na neelektrifikované trati + spínače VN / motorové vozy - Blog iDNES.cz

Elektřina na železnici 2 - stanice na neelektrifikované trati + spínače VN - Blog iDNES.cz

motorový vůz M152 B1O a přípojný vůz BaAFX 010 pro lokální tratě Sněhový pluh KSP 411 / LPO 411 S - užitková železniční vozidla, důlní lokomotivy a doly - Blog iDNES.cz , Posázavský Pacifik a lokomotiva 714 - Blog iDNES.cz

dieselhydraulická posunovací lokomotiva 710 a všední ruch ve stanici Královo Pole (staré nádraží) https://www.facebook.com/media/set/?set=oa.2274619086087877&type=3 (v Králově poli za rybníkem a další toulky po okolí), detail https://www.facebook.com/photo/?fbid=989259278979007&set=oa.2274619086087877

aktualita

Vlak na vodíkový pohon v Praze

Ve druhé polovině května vyrazil na přehlídkové jízdy po tuzemské železnici první vodíkový vlak pro osobní dopravu Coradia iLint od společnosti Alston. Moderní jednotka s téměř nulovými emisemi se představila nejprve v Praze a po té zavítala do Vraného nad Vltavou, Olomouce, Ostravy, Hradce Králové, České Lípy nebo Ústí nad Labem. Jednotka která využívá mobilní čerpací stanici od společnosti Air Produkt by podle výrobce měla být využívána hlavně na regionálních tratích bez elektrifikace https://www.tumblr.com/archivace/731321605717934080/vod%C3%ADkov%C3%BD-pohon-vlak-na-vod%C3%ADkov%C3%BD-pohon-ve-druh%C3%A9?source=share .

źávislá trakce - elektrická trakce

Lokomotivy stejnosměrné trakce E 144.0 a E 144.1 - úkony při odstavení a zprovoznění - Blog iDNES.cz

Lokomotivy střídavé trakce řady S 489.0, S 499.0 a S 699.0 - Blog iDNES.cz

Dvousystémové elektrické lokomotivy ESO a dvousystémová jednotka Škoda 440 - Blog iDNES.cz

elektrické dráhy ve Slezsku Horské a lanové dráhy v Čechách a blízkém zahraničí - Blog iDNES.cz

odkaz na rozcestník lokomotiv a železničních vozidel na FCB

https://www.facebook.com/photo/?fbid=170516074651949&set=a.170522167984673

rozcestník strojírenství

Převody mechanické (kolo a pastorek) a elektrické (trafa) - vozy Mercedes a vojenství - Blog iDNES.cz

Návštěva staré tiskárny - části strojů a mechanismy - Blog iDNES.cz

Železo z Moravy - v okolí Adamova a na Blanensku - Blog iDNES.cz (slevárenská technologie)

a jelikož je  Adamov r, (kudy prochází spojka mezi stejnosměrnou trakcí u hlavního železničního tohu na severu a střídavou napájecí sítí na jihu republiky) je rovněž známý výrobou tiskařských strojů - zde i příspěvek na dané téma 

Návštěva staré tiskárny , mechanismy a část strojů - Blog iDNES.cz (strojírenská technologie)

dále odkazy na příspěvky zaměřené více na výpočty

níže výpočty v mechanice (kinematika - perioda, frekvence - dynamika úhlová rychlost a pak moment síly - na kterém jsou konstruovány například traktory a tahače)

Mechanika DPM1 - Výkon, nebo točivý moment - proč má traktor velké zadní kolo a je pomalý? - Blog iDNES.cz

u rychlých vozidel spíš než moment síly (moment otáčení) jsou důležitějšími veličinami rychlost a zrychlení - zde by tedy mělo platit dynamika úhlová rychlost a pak rychlost a zrychlení)  Mechanika DAV - Čím se liší frekvence, rychlost , zrychlení a kinematika a dynamika - Blog iDNES.cz

hlavní rozcestník pro elektrotechniku Co se děje kolem elektřiny... AC, DC proud - rozcestník na téma elektrotechnika - Blog iDNES.cz

vlastní příspěvek

Dvousystémové elektrické  lokomotivy ESO

1. ÚVOD 

PŘI PŘEPÍNÁNÍ PROUDU ZE STŘÍDAVÉHO NAPĚTÍ NA STEJNOSMĚRNÉ - NEBO NAOPAK - OPRAVDU DOJDE K JISTÉ ČASOVÉ PRODLEVĚ, LOKOMOTIVA JE NA NĚKOLIK OKAMŽIKŮ BEZ ELEKTŘINY... 

 

Lokomotiva řady 363 (do roku 1987 řada ES 499.1) 
je nejrozšířenější československá dvousystémová elektrická lokomotiva, po rozdělení federace používaná v obou jejích nástupnických zemích. V obou zemích je pro ni používána přezdívka ESO --- rychlé tempo elektrifikace železničních tratí v ČSSR v sedmdesátých letech přineslo potřebu míst se stykem obou současně zaváděných proudových soustav – stejnosměrné 3 kV (3 000V) a střídavé 25 kV  (25 000V) / 50 Hz. Po vzniku první tuzemské dvousystémové řady ES 499.0 (nyní 350) s odporovou regulací výkonu (tedy i rychlosti)určené pro mezistátní rychlíkovou dopravu proto byla roku 1977 objednána výroba prototypů univerzálních lokomotiv na oba napájecí systémy, zároveň byla zmíněna i moderní tyristorová pulzní regulace výkonu a rychlosti

lokomotiva ESO ve zkratce

1.1 dvousystémová napájecí soustava (DC) a  stejnosměrná/ (AC) střídavá

strojvůdce na základě indikace napětí může měnit okruh stejnosměrného napětí DC a střídavého napětí AC 

přečemž kabinu č 2 je možno považovat za řídící sekci střídavé trakce

a kabinu č 1 za řídící sekci stejnosměrné trakce

sběrače trakční elektřiny - pantografy jsou univerzální

při přejezdu trakce ze střidavé na stejnosměrnou se navyšuje přítlak pantografu

1.2  tyristory pro zefektivnění provozu (více využitá elektrická energie) 

tyristory lze z matematického hlediska přirovnat k funkci logický součin (NAND) a za náhradní schéma tyristoru je možno považovat dva tranzistory - přičemž tranzistor č.1 funguje jako spínač a zesilovač - a tranzistor č. 2 dejme tomu jako energetický spořič (ne-li) přímo energetik - čili poslání tyristoru je v tomto případě aby trakční elektřina byla využita co nejefektivněji

jiným uplatněním tyristoru u některých jiných (modernějších) je i regulace výkonu jako rychlost - což se lokomotivy ESO netýká

1.3 odporová regulace rychlosti předřazená samotným motorům (pro lokomotivu jako celek)

přesto, že použité stejnosměrné motory na rozdíl od základních třífázových indukčních motorů umožňují poměrně snadnou  individuální regulaci rychlosti a výkonu - výkon a rychlost se reguluje pro lokomotivu jako celek - tedy zaráz pro všechny čtyři motory
  
1.4 stejnosměrné (DC) trakční elektromotory 

lokomotiva je osazena čtyřmi trakčními motory typu AL 4562 FiR. - jde o stejnosměrné šestipólové cize buzené elektromotory s kompenzačním vinutím, přizpůsobené pro napájení zvlněným (usměrněným) proudem - ventilaci trakčních motorů realizují dva axiální ventilátory, zajišťující zároveň také chlazení trakčních měničů - dva motory v jednom podvozku jsou trvale zapojeny do série, přičemž takto vzniklé motorové skupiny jsou zapojeny paralelně.

motory funguji rovněž jako elektrodynamická brzda - další brzdou v lokomotivě je pneumatická přímočinná brzda

2. VÝKONNÉ ELEKTRICKÉ AC/DC OKRUHY

"KOLEM SBĚRAČE  A NAD PODVOZKEM"

výkonné elektrické okruhy z hlediska AC/DC  - společný univerzální- alternativně stejnosměrný - nebo střídavý - a opět společný stejnosměrný pro napájení pro napájení DC motorů

 2.1 - univerzální vstup 

odběr proudu z trolejového drátu zajišťují dva pneumaticky ovládané sběrače proudu v polopantografovém provedení - sběrače jsou dvoupřítlakové - každá napájecí soustava totiž vyžaduje jiný přítlak smykadla na trolejový drát. -přítlak je regulován tlakem ve válci pohonu sběrače

 proud je dále veden přes odpojovače do indikačního obvodu.a po té se rozděluje na stejnosměrný nebo střídavý okruh

2.2 DC - stejnosměrný okruh

Při jízdě na stejnosměrném systému je dále zařazena odrušovací tlumivka, stejnosměrný elektromagnetický hlavní vypínač 4 VPD 3 (resp. 5 VPD 3 u lokomotiv poslední série - 69 E 5) a vstupní tlumivka - dále napájení pokračuje přes polovinu trakčního usměrňovače - kde se oba okruhy - tedy stejnosměrný a střídavý spojují

"dá se říci -- že hlavní částí stejnosměrného okruhu je USMĚRŇOVAČ"

2.2 AC- střídavý okruh

lokomotiva napájena střídavým proudem, protéká proud od indikačního obvodu do střídavého tlakovzdušného hlavního vypínače 1 VVA 3 (4 VVA 3 na strojích série - 69 E 5) a následně na primární vinutí trakčního transformátoru typu 6363-48

transformátor je poměrně důležitá součást střídavého okruhu - protože se snižuje napětí ze střidavých 25 000 V na 3 000 V stejnosměrného proudu

jedná se o olejem chlazený transformátor s pevným převodem - .ze sekundárních vinutí trakčního transformátoru jsou napájeny můstky trakčního usměrňovače DIUS-DELTA-A, což je vzduchem chlazený usměrňovač složený z křemíkových diod

"co se týče střídavého okruhu je možno konstatovat - že jeho hlavní částí je TRANSFORMÁTOR  - umístěný ve spod na rámu mezi podvozky"

 

2.3 společný stejnosměrný okruh (přívod) k motorům

na usměrňovači DIUS-DELTA-A (což je vzduchem chlazený usměrňovač složený z křemíkových diod) se oba okruhy AC i DC oba okruhy opět spojují a vedení pokračuje k motorům - k motorům ovšem ústí i vedení z jiných - například řídících okruhů pulzním měničem buzení na statoru se mění směr otáčení motoru - nebo pulzním měničem kotev na rotoru se reguluje rychlost

3. STROJOVNA  LOKOMOTIVY A DALŠÍ ELEKTRICKÉ OKRUHY (a jiná zařízení)

"VE STROJOVNĚ"

3.1 strojovna- okruhy soustrojí pro řízení motorů a jiných výkonných zařízení -

 

což jsou

pulzní měniče buzení (statoru) - ve strojovně celkem čtyři bloky - každý pro jeden motor

pulzními měniči buzení statoru se mimo jiné mění směr otáčení motoru

pulzní měniče kotev (rotoru) - kterými se reguluje rychlost - celkem dva bloky, každý pro dva motory na podvozku  - tyto bloky buzení rotoru jsou umístěný uprostřed napříč mezi bloky buzení rotoru

pulzní měniče pomocných provozů - mezi které patří například i regulace vytápění kabiny

 

3.2 strojovna - obslužné a kontrolní okruhy pro tato řídící soustrojí a jiná výkonná elektrická zařízení v lokomotivě 

 

zhruba uprostřed strojovny se nachází blok elektrických přístrojů

- což so vlastně přístroje pro obsluhu pulzních měničů -  řídících soustrojí motorů či pomozných provozů (viz víše)

- přístroje pro regulaci a nastavení všech ostatních zařízení v lokomotivě

- různé měřiče, kontrolky, pojistky 

s jejímiž ovladači a tlačítky v bloku elektrických přístrojů přichází strojvůdce - či mechanik také daleko častěji do styku - než s výkoným zařízení lokomotivy

3.3  dále jsou ve strojovně jiná zařízení, jako například kompresory pro pneumatické přímočinné brzdy 

4. VÝKONNÁ ČÁST ŘÍDÍCÍCH OKRUHŮ

"MEZI STROJOVNOU A PODVOZKEM"

neboli výkonná zařízení pro pulzní měniče směru a rychlosti otáčení motorů - umístěná už za těmito měniči (konkrétněji spíše pod těmito měniči) - ale ještě před motory (přesněji nad motory)

 

4.1 kondenzátorová baterie - sdružené zařízení pro všechny pulzní měniče

4.1CO4 hlavní filtr CO4

řízení rychlosti a výkonu

pro pulzní měnič kotev

řízení pomocných provozů

pro pulzní měnič pomocných provozů

 

4.1CO5 kapacitní dělič CO5

mimo jiné změna směru otáčení motoru

pro pulzní měnič buzení (na statoru)

 

samozřejmě v informacích o lokomotivě by bylo možno používat - třeba v co se týče uspořádání přistrojů v kabině strojvůdce - vůbec nebyla zmíněna například lokomotiva po mechanické stránce - a tak dále...

a jako přídavek

další dvousystémové lokomotivy

Škoda 440

Poměrně dlouho neelektrifikovaná zůstávala dvojkolejná dráha (původně STEGu) mezi stejnosměrnou trakcí na hlavním železničním tahu "Severočeské hnědouhelné doly" - Praha - Česká Třebová - Ostravsko - Košice - která je aktuálně obsluhována třeba elektrickými jednotkami Škoda 440 vyrobenými Vagonkou Škoda - pro oba napájecí systémy 3 kV DC/25 kV 50 Hz AC.

ADAST

odkaz na příspěvek o  Adamově

Železo z Moravy - v okolí Adamova a na Blanensku - Blog iDNES.cz

a jelikož je  Adamov rovněž známý výrobou tiskařských strojů, zde i  

Návštěva staré tiskárny , mechanismy a část strojů - Blog iDNES.cz

 

Autor: Jan Tomášek | pátek 20.8.2021 12:56 | karma článku: 10,41 | přečteno: 1138x
  • Další články autora

Jan Tomášek

Dálniční most přes Křešické údolí 3 - kinematika stavebních strojů a stavba mostů

Příspěvek by se měl zabývat především oborem zvaný kinematika - což je poměrně důležitý předmět ve stavebnictví a strojírenství - i když na rozdíl od statiky nebo dynamiky - nepřináší výsledky v cifrách - ale spíše jenom analyzuje

13.1.2023 v 5:39 | Karma: 5,08 | Přečteno: 330x | Diskuse| Věda

Jan Tomášek

Kamna na piliny - "piliňák"

Kamna na piliny mohou být součástí stolařských dílen, nebo provozoven kde se hodně brousí, hobluje - vznikají piliny a hobliny a mohou sloužit třeba k běžnému topení.

10.12.2022 v 11:03 | Karma: 5,07 | Přečteno: 513x | Diskuse| Hobby

Jan Tomášek

Sněhový pluh KSP 411 / LPO 411 S - užitková železniční vozidla, uhlí a důlní lokomotivy

Když zasněží, a trať se stane skrze závěje nesjízdnou neznamená, že by vlaky vůbec neměly vyjet. Ve větších železničních stanicích jsou zpravidla pro tento účel k dispozici různá speciální železniční vozidla - třeba sněhové pluhy.

28.8.2022 v 5:43 | Karma: 6,96 | Přečteno: 940x | Diskuse| Věda

Jan Tomášek

Cesty energie 2E - jak platit za elektřinu QR kódem, elektřina, plyn a ekonomika, HE Most

Příspěvek by měl pojednávat především o administrativě a ekonomice - především z hlediska spotřebitele - jak se za elektřinu vlastně platí. Ekonomika by měla být pojednána rovněž z hlediska výroby a distribuce.

24.8.2022 v 21:48 | Karma: 0 | Přečteno: 560x | Diskuse| Věda

Jan Tomášek

Mechanika KFD 1 DAV - frekvence, rychlost, zrychlení / proč rychlé vozy mají velká kola

Dva obory mechaniky pohybu - kinematika a dynamika - dá se říci odlišuje právě frekvence a rychlost - tedy od zvuků periody, přes frekvenci a pootočení - dále přes rychlost úhlovou, rotační až po lineární rychlost, atlas Škoda.

20.7.2022 v 16:09 | Karma: 5,75 | Přečteno: 794x | Diskuse| Věda

Jan Tomášek

Matematická mechanika A0/ KFD 0 jak měří siloměr přes rychlost sílu / výpočty přes stopky

základními veličinami v mechanice pohybu je síla a rychlost - ovšem síla jakoby více zastupovala zdroj pohybu - rychlost zase vlastní mechanismus - z tohoto důvodu zde bude tendence převádět většinu veličin na rychlost

22.6.2022 v 10:12 | Karma: 5,19 | Přečteno: 644x | Diskuse| Věda

Jan Tomášek

Hradiště Tetín a první Přemyslovci: Bořivoj I - Spytihněv I. a Vratislav I

Vyšehrad, Kazín, Tetín, Libušín - podle kronikáře Kosmy tato hradiště ve vnitřních Čechách byla postavena už někdy na počátku slovanského osídlení Čech pro příbuzné vládnoucího knížete.

25.5.2022 v 15:47 | Karma: 10,67 | Přečteno: 488x | Diskuse| Cestování

Jan Tomášek

Donínsko - někdejší český poloostrov v Německu / Svatá říše římská

Toulky českou minulostí. V ranném středověku k Čechám již dávno ztracený územní výběžek - či poloostrov zvaný Donínsko - s hrady Donín a Königstein.

17.4.2022 v 20:29 | Karma: 10,11 | Přečteno: 657x | Diskuse| Cestování

Jan Tomášek

C2 Mechanika KFD 2 - pomalu a rychlo - běžný motor, druhy motopohonů, cyklistické závody

V příspěvku by měl být nastíněn průběh mechanických veličin od prvního našlápnutí jízdního kole (případně zážehu motoru) až po výsledek - otáčení kola bicyklu. Pomyslný pohled na kolem projíždějící bicykl při závodech. .

7.3.2022 v 4:36 | Karma: 8,32 | Přečteno: 545x | Diskuse| Věda

Jan Tomášek

Matematické úvahy u sázení brambor

některé zemědělské činnosti - jako třeba sázení nebo sbírání brambor mohou připomínat třeba počty - nebo spíš matematiku - například integrování, nebo derivování

1.3.2022 v 6:16 | Karma: 8,53 | Přečteno: 524x | Diskuse| Věda

Jan Tomášek

Rychlost, zrychlení, tah a výkon proudového letounu, letiště Žatec a Mig 29

Alespoň stručně jak fungují letecké měřící přístroje a jaké veličiny jim odpovídají a především jak se liší od fyzikálních definic, především jak se zjišťuje rychlost a zrychlení (měří nebo počítá)

24.1.2022 v 21:22 | Karma: 8,69 | Přečteno: 965x | Diskuse| Ostatní

Jan Tomášek

Válka rozvodů Edison - Tesla / DC motor/ MVE Kroměříž / FVE / veřejná a domácí elektrárna

Malá vodní elektrárna postavená firmou Křižík, Simonova továrna na uzeniny, a také automobily Simca. Nejen podobně znějící názvy firem mohou být důvodem ke sloučení více námětů v jeden. Pro Kroměříž trochu netypická turistika.

1.1.2022 v 9:43 | Karma: 8,11 | Přečteno: 858x | Diskuse| Cestování

Jan Tomášek

Mechanika DAV(PM): Holešov - vzlet a zrychlení letounu Zlín XIII a Z 142

Vzlet letadla a matematicko - mechanické veličiny - především se zaměřením zrychlení, pohyb rovnoměrný a rovnoměrně či nerovnoměrně zrychlený...

15.12.2021 v 10:12 | Karma: 4,99 | Přečteno: 447x | Diskuse| Věda

Jan Tomášek

Na konečné v Řečkovicích - proč byl u tramvají zaveden stejnosměrný proud a co je měnírna

Kromě informací o stejnosměrné napájecí trakce pro tramvaje, též pojednání o liniových stavbách jako jsou třeba různé rozvody, třeba elektrické - takovou typickou liniovou stavbou je ovšem plynovod nebo ropovod.

10.12.2021 v 11:04 | Karma: 10,49 | Přečteno: 1784x | Diskuse| Věda

Jan Tomášek

Mechanika DPM 2 - elektro MFE 5 - výkon a kruhový diagram, asynchronní motor s kotvou

Další pokračování v bádání nad veličinami mechaniky - a to zejména statiky a dynamiky - především z matematického hlediska, v příspěvku rovněž zmíněna elektrotechnika - a kruhový diagram asynchronního indukčního motoru

5.12.2021 v 8:49 | Karma: 5,50 | Přečteno: 586x | Diskuse| Věda

Jan Tomášek

Mechanika DHM - hybnost, moment hybnosti, změna hybnosti a letouny Iljušin v Brně Slatině

Historie letiště Brno a zejména výzkum veličiny hybnost - moment hybnosti - změna hybnosti jsou vlastně dvoj veličiny (dvojitá síla), u celého letounu působí proti sobě - u letecké vrtule v ose a po obvodu

2.12.2021 v 5:19 | Karma: 6,42 | Přečteno: 621x | Diskuse| Věda

Jan Tomášek

A11V Rovnice, funkce, derivace, integrály, logaritmy

Jaký je vlastně rozdíl mezi levou a pravou rovnice a rovnicí, funkcí a veličinou - a dále pak integrálem a derivací - logaritmem a logaritmickou funkcí - na to by se měl pokusit odpovědět tento příspěvek...

19.11.2021 v 9:35 | Karma: 12,00 | Přečteno: 1323x | Diskuse| Věda

Jan Tomášek

Střípky z historie Sokola v Praze na Letné nebo také "na kopanou na Letnou"

Pražská Letná byla po dlouhou dobu Sokolským cvičištěm, posléze ze bylo postaveno několik stadiónů, závodní dráhy a tak dále...

13.11.2021 v 2:55 | Karma: 6,33 | Přečteno: 518x | Diskuse| Věda

Jan Tomášek

Mechanika A/ KFD : kinematika (frekvence), dynamika (úhlová a obvodová rychlost) - Škoda

Především matematická mechanika - doprovodné veličiny a vzorce které se uplatňují v mechanice pohybu - což je kinematika a dynamika - dále rozcestník pro vozy Škoda

6.10.2021 v 13:25 | Karma: 4,68 | Přečteno: 1435x | Diskuse| Věda

Jan Tomášek

Specializované mikroprocesory pro průmysl, vědu a výzkum - hradlová pole FPGA, Čína

Na rozdíl od univerzálních mikroprocesorů například pro běžné stolní počítače - mikroprocesory pro průmyslové stroje nebo například zkušební přístroje jsou více specializované podle účelu.

23.9.2021 v 11:29 | Karma: 4,55 | Přečteno: 252x | Diskuse| Věda
  • Počet článků 192
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1043x
Zajímám se o spoustu témat - která se trochu mění podle let a období.

Seznam rubrik