Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
LV

U turbovrtulového motoru u letouni Il 18

90 % hybnosti vychází z vrtulového pohonu a 10 % z trysky

Zdroj: https://jantomasek.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=779789

To je úplný nesmysl. Turbíny turbovrtulových motorů pracují na zcela jiném principu než proudové motory. Turbíny turbovrtulového pohonu mají za úkol co nejvíc kinetické energie plynů, které proudí přes jejich lopatky, přeměnit na otáčivý pohyb hřídele a ten přenést na vrtuli. Rychlost plynů vystupujících z turbíny je velmi nízká. Tak nízká, že některá letadla (např. L 410) mají obrácený (protisměrný) průchod plynů motorem - sání vzadu a výfuk vpředu.

1 0
možnosti
Foto

ale vždyť mám napsáno totéž - zcela prvotní je u turbovrtulového motoru pohon vrtule (90%) - i když tento příspěvek je spíše o pohybu letadla jako celku z hlediska kinematiky - díky za poznámku - například motor pro L 410 my byl poněkud záhadou - například ve srovnání s motorem Il 18

0 0
možnosti
  • Počet článků 192
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1043x
Zajímám se o spoustu témat - která se trochu mění podle let a období.

Seznam rubrik