Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Ještě aby bylo jasno, jak to s tou silou je, uvedu příklad:

Představme si bicykl s pedály délky 20 cm, ozubeným talířem o poloměru10cm, zadním kolečkem o poloměru 5 cm a kolem o poloměru 40 cm.

Délky jsou jen ilustrativní, kolo jsem si neměřil, takže nemusí být reálné. Klidně nahraďte skutečnými rozměry.

...

Pokud cyklista sešlápne pedál silou 1000 Newtonů (to je metrákový cyklista plnou svou vahou) tak na obvodu ozubenho talíře i na řetězu vznikna síla 1000*20/10=2000 Newtonů. Tato síla se řetězem přenese na obvod zadního ozubeného kola.

Poznámka: Síla na obvodu obou kol je sice stejná, ale díky jinému poloměru se změnil moment síly (který v blogu vůbec není zmíněn a zkuste si jej jako cvičení spočíst pro obě ozubená kola).

Na zadním kole se projeví princip páky (či kola na hřídeli).

Na plášť proto bude přenesena síla 2000 *5/40=250 N.

1 0
možnosti
Foto

tak díky za další poznámku - ten moment síly bych si také rád vyjasnil

0 0
možnosti
Foto

Převod mezi ozubeným kolem a obvodem hnacího kola u motocyklu i bicyklu máte popsaný opačně. Oba jsou do rychla, nikoliv do síly. Je to princip kola na hřídeli či páky, nikoliv princip převodu mezi ozubenými koly.

Co se týče elektrické části blogu: tam stačí počítat s tím, že vypínač má limitně vysokou, ale stále ještě konečnou rezistanci. Pak se Vám tam najednou objeví i limitně malý proud a pomocí Ohmova a Kirchhoffových zákonů můžete zjišťovat chartkterisiky obvodu.

2 0
možnosti
Foto

tak díky za poznámku

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS