Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Pan Ohm musí v hrobě rotovat. ;-(

0 0
možnosti
Foto

díky za názory - a další informace

řekl bych - že nejde ani tak úplně o vysvětlování (i když také)- jako spíš o vštěpování do paměti - a to veličin a záležitostí které se často pletou a zaměňují

třeba na základě jsme měli učitele - který na zapamatování vzorců vymýšlel také jakýsi druh slovních hříček a současně s běžnými metodami výuky nelze popřít jistu účinnost

0 0
možnosti
Foto

Ve vodním ekvivalentu máte i ty slovní hříčky:

Proud - voda proudí

Napětí - voda padá

Kondenátor - voda kondenzuje, shromažďuje se v jednom místě.

Cívka: můžete civět, jak se vodní vír hezky točí :-P

Výkon - něco koná či vykonává voda i elektřina

0 0
možnosti
Foto

Připadá mi to Vaše vysvětlování dost nenázorné.

Nebylo by lepší zůstat u klasického vodního ekvivalentu?

- Napětí by byla výška hladiny (nebo tlak v trubkách),

- proud by byl průtok,

- rezistance členitost retardéru nebo odpor ložisek vodního kola či turbíny,

- výkon by byl násobek tlaku (nebo výšky) a průtoku.

- Kondenzátor má pak za ekvivalent vodní rezervoár či expanzní nádobu,

- cívka těžkou turbínu nebo vodní kolo, které se točí ještě chvíli poté, co je voda nepohání.

Ekvivalent to není úplně přesný (voda má svou velko setrvačnost, reterdér klade odpor nelineárně s průtokem), ale je podle mne názornější než Váš popis.

2 0
možnosti
PB

P26e55t44r 21B63u92r98i52a98n

17. 12. 2020 20:18

Promiňte, ale z těch vašich nákresů jsem blériot i já, a to mám maturitu jako technik dálkových spojů, deset let jsem pracoval jako provozní elektrikář a rok jako traťový technik.

0 0
možnosti
Foto

Musíte to brát jako vědeckotechnický surrealismus. :-)

1 0
možnosti
  • Počet článků 192
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1043x
Zajímám se o spoustu témat - která se trochu mění podle let a období.

Seznam rubrik