Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ještě drobnost.

Už více než 30let máme v běžné síti (obytné budovy a RD) fázové napětí 230V a mezifázové 400V. :-)

0 0
možnosti
Foto

to vím - ale jaksi samospádem mě to vede k tomu co bylo

0 0
možnosti
Foto

Pane Tomášku, přepínač trojúhelník - hvězda jsem zapojoval několikrát, a asi mi to fungovalo opačně. Motor (u soustruhu) při trojúhelníku měl viditelně větší výkon, než při hvězdě.

1 0
možnosti
Foto

tak teď jsem z toho úplně paf - alespoň v tomto jsem doufal, že jsem si vyjasnil - píšu - že každý autor to vysvětluje odlišně - chtěl jsem si udělat nějaký minimální průnik -výpis - co se mi podařilo vyjasnit

0 0
možnosti
Foto

Máte to opačně.

Fázové napětí je samozřejmě nižší než mezifázové.

Zkuste se zamyslet, proč je v zásuvce domovního rozvodu fáze a nulák (případně ještě zem uprostřed), a nikoliv dvě fáze.

Grafickou možností je nakreslit si nulu uprostřed , z ní vyvést tři paprsky hvězdy a jejich konce pojit do trojúhelníku. Zkuste si pak změřit délky těch paprsků hvězdy a délky stran trojúhelníka. Jejich poměr přesně odpovídá i poměru mezi fázovým a mezifázovým napětím. (které je 1: (odmocnina ze 3).

Z toho také vyplývá poměr výkonu, závislého na čtverci napětí. Zapojení do trojúhelníku poskytuje trojnásobný výkon proti hvězdě.

2 0
možnosti
Foto

ano - máte pravdu - ono by to tak mělo vyznít - já tento příspěvek fakt domotal - odesílal jsem pozdě v noci a kontroloval jen ty první dva odstavce - třeba nějaký podnět na jindy

0 0
možnosti

P31a14v86e94l 17V33é66b66r

14. 12. 2020 7:51

Už první odstavec ukazuje, jak to máte popletené a mícháte páté přes deváté. Dál jsem nečetl a chudák ten, kdo vám uvěří.

2 0
možnosti
Foto

dobrá, dobrá- co nadělám,. že

0 0
možnosti
  • Počet článků 192
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1043x
Zajímám se o spoustu témat - která se trochu mění podle let a období.

Seznam rubrik