Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Vědět, jak fungují součástky v elektrotechnice patří do vzdělání a nemůže nikomu škodit. Trochu nepřesné ve vysvětlení otočného kondevzátoru. Nikdy jsem neviděl v elektro technice kondenzátor, který by měnil kapacitu vzdálováním desek. Většinou se kapacita mění posouváním desek. V dnešní elektrotechnice se používají diody, které mění kapacitu s měnícím se napětím. Odpadá složitá mechanická manipulace.

Píšete,,,,,

Změna napětí se v tomto případě nastavuje změnou kapacity odporu - k čemuž slouží součástka zvaná kondenzátor. Změna kapacity u kondenzátoru se dociluje podobným způsobem jak napovídá značka kondenzátoru - tedy přibližování či oddalování destiček které zhora a zdola uzavírají prostor tělesa kondenzátoru. Při přibližování destiček - tedy zmenšování prostoru - kapacita kondenzátoru možná trochu překvapivě vzrůstá - čili kondenzátor tak trochu připomíná píst a změnu tlaku.

Zdroj: https://jantomasek.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=754573

0 0
možnosti
Foto

dobrý den - poznámka patrně k článku výše - v každém případě velmi díky za upřesnění - asi k článku zase připíšu dodatek -- ale primárně mi šlo o objasnění principu činnosti ladění rozhlasu - a právě ke kondenzátoru jsem nenašel příliš podkladů (zase jsem nechtěl věnovat studiu příliš času) - jen jsem pochopil, že dochází k nějakému pohybu - a to, že by se mohlo jednat o oddalování a přibližování destiček, jsem si více méně tipnu - takže ještě jednou díky za upřesnění

1 0
možnosti
  • Počet článků 192
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1043x
Zajímám se o spoustu témat - která se trochu mění podle let a období.

Seznam rubrik