Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pane Tomášek, dnes jsem narazil na váš první příspěvek. Natolik mne zaujal, že jsem prolistoval několik dalších. Líbí se mi, jak velmi jednoduše ukazujete lidem jak věci fungují. A ačkoliv jsou to věci pro mne z větší části známé, máte nového stálého čtenáře.

Vzpomněl jsem si, jak jsme kdysy v alkoholvém opojení s kamarádem asi v 11 večer volali dalším kamarádům a zkoušeli jsme se ptát na banalitu, jak funguje hromosvod.

Půlka obětí nám nezvedla telefon nebo nás odkázala do patřičných míst. Nedivim se jim, dnes bych udělal to samé. Ale zarážející bylo, že druhá půlka (dokonce i lidé studující technický obor) nevěděla a to potýkám, že nám stačila úplně nejjednoduší odpověď, která princip vystihuje. Přitom to je banalita, která se učí na základní škole. Správně odpověděl pouze jediný kamarád.

A tak si říkám, že dokud v Zemi vynálezce bleskosvodu, nebudou jeho potomci vědět, jak funguje bleskosvod, jsou takové články potřeba.

Děkuji za to

0 0
možnosti
Foto

tak díky moc za podporu - já jsem před léty nedostudoval techniku - nicméně na některé pedagogy - zejména pokud věc dokázali zajímavě vysvětlit - nebo dokonce výuku místy zpestřit třeba nějakými humornými poznámkami vzpomínám příznivě - a samozřejmě s odstupem let - vidím spoustu věcí jinak

0 0
možnosti

Karmu jsem dal, všeobecné vzdělání společnosti je důležité. U tohoto dílu jste mohl více rozvést rozdíly svaté trojice jistič- I chránič- pojistka, kteréžto výrazy jsou pro laickou veřejnost totožné.

0 0
možnosti
Foto

dobrý den, díky za podnět, tento blog jsem poněkud v chvatu, a navíc spoustu záležitostí ještě nastudovaných...

0 0
možnosti
Foto

Na posledním obrázku máte vyfocený proudový chránič, mezi automatickými pojistkami, takže čtenář by mohl nabýt dojmu, že tento proudový chránič jistí obvod před nadproudem, ale není to pravda. Tento proudový chránič, chrání uživatele před úrazem elektrickým proudem.

Pokud se dotknete nechráněné fáze a uzemnění (vodovodního kohoutku), a projde vaším tělem proud větší než 0,03 A (30 mA), tak tento proudový chránič ,během milisekundy rozepne veškeré obvody a tím zachrání postiženému život.

0 0
možnosti

Spíše během desítek milisekund, vyrábějí se různé a čas vypnutí si můžete vybrat.

0 0
možnosti

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS