Nádraží Brno - alternativní návrhy
V současnosti je toto internetové heslo o tento přehled ochuzeno (za zrušení externích odkazů byla zřejmě snaha udržet čistý encyklopedický styl Wikipedie a tato editace byla oznámena slovy, že jsou „ponechány pouze oficiální stránky stanice, městské stránky Europointu a stránky aktivistů, ostatní nerelevantní návrhy a pseudonávrhy jsou pryč“).
Tento internetový rozcestník mně přišel natolik zajímavý a přehledný, že jsem se rozhodl jej předložit alespoň takto – formou soukromého blogu.
Dále opět přejímám z Wikipedie... Některými skupinami a jednotlivci navrženo několik alternativních variant modernizace či úpravy současného nádraží včetně řešení celého železničního uzlu. Spektrum těchto alternativních variant sahá od rekonstrukce dosavadního nádraží a jeho odlehčení zavedením vlakotramvají až k faktické novostavbě přibližně na stejném místě. Objevil se i kompromisní návrh městské rychlodráhy s ponecháním starého nádraží jen pro spoje regionální dopravy, který byl však v říjnu 2009 odmítnut. Po tomto rozhodnutí se zase intenzivněji uvažuje o dřívější výstavbě severojižního kolejového diametru.
Přehled návrhů na řešení Brněnského železničního uzlu
- Projekt přesunu nádraží (oficiální stránky)
- Návrh občanské koalice "Nádraží v centru"
- Návrh Haralda Buschbachera se zavedením vlakotramvají
- Kompromisní návrh Josefa Veselého
- Návrh Dr.Ing. Rudolfa Nedvěda a Ing.arch. Josefa Myslivce
- Návrh Jana Tomáška se zahloubením části nádraží
Od roku 2014 se mluví hlavně o dvou proti sobě stojících návrzích – totiž „Nádraží pod Petrovem“ a „Nádraží u řeky“. Druhý návrh je totožný s projektem přesunu, proto uvádím ještě odkaz na „Nádraží pod Petrovem".
- „Nádraží pod Petrovem“: http://nadrazi-pod-petrovem.netstranky.cz/
Subjektivní hodnocení
Pozorný čtenář si mohl povšimnout, že jeden z alternativních jsem vypracoval osobně já. Svým způsobem si pořád za tímto návrhem stojím. Jako druhou nejperspektivnější možnost bych viděl vybudování dvou nádraží. Sám jsem tedy dospěl k něčemu podobnému jako zaznělo v návrhu hnutí ANO (zde si dovolím soukromou poznámku, že je to jediný průnik s tímto hnutím, který jsem našel).
Svou představu dvou brněnských nádraží bych definoval asi následovně...
- Stávající hlavní nádraží ponechané regionální dopravě.
- Současný nákladní železniční průtah, nově sloužící ovšem dálkové dopravě zaústěný do páteřní trati Brno – Břeclav co nejblíže centru, tak aby v místě spojnice těchto dvou tratí bylo možno vybudovat nové uzlové železniční nádraží – kam by souhrnně ústila veškerá brněnská železniční doprava. Regionální vlaky mezi původním a novým nádražím by měly jezdit minimálně v pětiminutových intervalech, aby byla zajištěna bezproblémová kyvadlová doprava k městskému centru.
Jan Tomášek
Dálniční most přes Křešické údolí 3 - kinematika stavebních strojů a stavba mostů
Příspěvek by se měl zabývat především oborem zvaný kinematika - což je poměrně důležitý předmět ve stavebnictví a strojírenství - i když na rozdíl od statiky nebo dynamiky - nepřináší výsledky v cifrách - ale spíše jenom analyzuje
Jan Tomášek
Kamna na piliny - "piliňák"
Kamna na piliny mohou být součástí stolařských dílen, nebo provozoven kde se hodně brousí, hobluje - vznikají piliny a hobliny a mohou sloužit třeba k běžnému topení.
Jan Tomášek
Sněhový pluh KSP 411 / LPO 411 S - užitková železniční vozidla, uhlí a důlní lokomotivy
Když zasněží, a trať se stane skrze závěje nesjízdnou neznamená, že by vlaky vůbec neměly vyjet. Ve větších železničních stanicích jsou zpravidla pro tento účel k dispozici různá speciální železniční vozidla - třeba sněhové pluhy.
Jan Tomášek
Cesty energie 2E - jak platit za elektřinu QR kódem, elektřina, plyn a ekonomika, HE Most
Příspěvek by měl pojednávat především o administrativě a ekonomice - především z hlediska spotřebitele - jak se za elektřinu vlastně platí. Ekonomika by měla být pojednána rovněž z hlediska výroby a distribuce.
Jan Tomášek
Mechanika KFD 1 DAV - frekvence, rychlost, zrychlení / proč rychlé vozy mají velká kola
Dva obory mechaniky pohybu - kinematika a dynamika - dá se říci odlišuje právě frekvence a rychlost - tedy od zvuků periody, přes frekvenci a pootočení - dále přes rychlost úhlovou, rotační až po lineární rychlost, atlas Škoda.
Další články autora |
Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl
Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...
Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný
Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...
Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování
Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...
Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci
Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...
Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce
Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...
Vrah hodil tělo ubodaného muže do žumpy, tam tlelo dva měsíce. Dostal 20 let
Krajský soud v Ostravě poslal na dvacet let do vězení 62letého Karla Machalu za to, že předloni v...
Rakety ATACMS jsou stěžejní, ale Rusové se mohli připravit, míní analytici
Rakety dlouhého doletu ATACMS, které USA poskytly Ukrajině, by mohly oslabit ruskou logistiku a...
Prokletím očkování možná je, že chrání proti smrtelným chorobám, míní Válek
Přímý přenos V Česku stále rapidně přibývá případů černého kašle. Jednou z cest, jak se proti nemoci chránit, je...
„Není podstatné být vidět, ale mít výsledky.“ Politici reagují na konec ministryně
O demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) byl premiér Petr Fiala...
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.
- Počet článků 192
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1043x