V rakouské pustě

16. 06. 2017 13:06:53
Nenechme se mýlit titulkem – pusta je i v Rakousku. Prostě to léto to už tak přišlo, zatímco v Maďarsku jsme jezdili do hor, tak v Rakousku jsme zacílili do úplných rovin.

Uplynulo sotva pár týdnů – a už jsme opět vyráželi k maďarským hranicím. Ve stejné sestavě jako na Mátru - tedy 3 dospělí a jedno dítě. Tentokrát bylo cílem Neziderské jezero na rakousko – maďarském pomezí.

Ubytování jsme si domluvili na maďarské straně ve vsi Fertőrákos nedaleko Šoproně. Druhý den po poledni jsme se přesunuli k rakouské části jezera, tentokrát ovšem z východu. Po krátké projížďce jsme zakotvili v městečku Illmitz – konkrétně v jeho přístavu.

Zde jsme jen tak poposedávali, popíjeli víno a pozorovali poklidný provoz přístaviště. Když jsme se zvedali k odjezdu, nastalo to, čemu se říká kouzlo okamžiku. Někde v dálce přistával letoun... Ve zlatavém odpoledním slunci se objevila vahadla dřevěné pumpy. Prostě pusta jako vyšitá.

Na druhý den – když jsme se loučili a odjížděli jsem navrhl, abychom pro návrat na Moravu zvolili rovněž východní stranu jezera. A to prej, že NE! Zbytečně bychom prý jen rozmělňovali včerejší zážitek. Nu což – na tomto argumentu bylo kus pravdy.

Autor: Jan Tomášek | pátek 16.6.2017 13:06 | karma článku: 7.47 | přečteno: 300x

Halič a severní Slovensko 1997

Tenkrát bylo Polsko taková země neprobádaná – už nevím přesně kdo s nápadem na cestu sem přišel – ale každopádně jsme jeli čtyři. Jedna dívka a tři pánové.

26.6.2017 v 23:21 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 64 | Diskuse

Období krátkých cest na Vysočinu

Zvláštní, že i co se týče cestování, tak lze mluvit o různých cestovatelských období. V tomto období se žádné velké cesty do zahraničí nekonaly, ale na přetřes přišly vlastivědné toulky kolem mého bydliště v Brně.

26.6.2017 v 16:24 | Karma článku: 6.54 | Přečteno: 130 | Diskuse

Chaplinovo náměstí

Jeden takový velmi modernistický epigram z Prahy... Krátké čtení k pozdní snídani nebo brzkému obědu.

25.6.2017 v 10:01 | Karma článku: 6.32 | Přečteno: 308 | Diskuse

Frankfurt 1998

„Podle fotek to tam vypadá jako někde v Atlantě“ projevoval nadšení kámoš, se kterým jsme se chystali do nejameričtějšího města Německa, ne-li celé Evropy.

23.6.2017 v 22:20 | Karma článku: 7.25 | Přečteno: 240 | Diskuse

Halič a severní Slovensko 1997

26.6.2017 v 23:21 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 64 | Diskuse

Lukáš Swoboda

Když církev zdědí dům v němž žijete. Aneb: "My jsme církev, my neděláme chyby":-)

To se povedlo i mě. Zaklepali na dveře a něco chtěli. Jsem přívětivý. Svědky kohokoliv klidně vyslechnu ať rozšířím nejen obzory. Jenže!:-) Oni chtějí rozšířit jen jedno. Tvoji peněženku. Nebo tě prostě jen tak z legrace vyho...

26.6.2017 v 23:16 | Karma článku: 6.14 | Přečteno: 294 | Diskuse

Eva Zwemmer Tauerová

Japonská zahrada Clingendael

Barevně voňavé, květinové povídání o tom, jak holandská hraběnka asijskou perlu v anglickém parku ukryla.

26.6.2017 v 21:33 | Karma článku: 7.31 | Přečteno: 133 | Diskuse

Období krátkých cest na Vysočinu

26.6.2017 v 16:24 | Karma článku: 6.54 | Přečteno: 130 | Diskuse

Libor O. Novotný

Víkend v Rusku (Moskva)

Poznávací víkendy v Rusku nepatří zrovna k nejlevnějším. Pokud se ale rozhodnete do nich investovat, můžete si být jisti, že odměnou budou nezapomenutelné vzpomínky.

26.6.2017 v 15:00 | Karma článku: 26.05 | Přečteno: 696 | Diskuse

Od mládí se zajímám o veřejné dění, přispívám na literární servery pod nikem Gogin. Dále fotografuji a kreslím.